Tercer canvi d'opinió de Baleària respecte la polèmica amb Quimi Portet. La companyia, en un primer moment, va disculpar-se en un tuit, assegurant que "es prendrien les mesures oportunes" i que no admetien aquest tracte a cap client, en referència al treballador que es va negar a atendre el músic en català en un dels seus vaixells.
Aquest matí, l'empresa s'ha tornat a manifestar en un comunicat en el qual assegurava que "aclarirà els fets ocorreguts entre Quimi Portet i el treballador de Baleària amb la intenció d'avaluar el compliment dels manuals d'atenció al client i altres normes internes per prendre les mesures necessàries perquè aquestes situacions no es repeteixin".
Tot i això, sobre els missatges amb foto del cambrer publicats per Quimi Portet, Baleària deixava clar que "no considera acceptable que s'instrumentalitzi l'empresa ni cap treballador" i que "seguirà escoltant activament tots els seus grups d'interès per satisfer les seves expectatives legítimes amb la màxima qualitat".
Unes hores més tard, la companyia ha publicat un segon comunicat, on es posiciona a favor del treballador i destaca "la repercussió mediàtica de l’incident". Baleària senyala que el cambrer del ferry "hauria d’haver estat més respectuós amb el sr. Quimi Portet" però que ja "va reconèixer el seu error i va intentar rectificar-lo de manera immediata". A més, declara que "en cap moment ha contemplat ni contempla" acomiadar-lo.
Per altra banda, la companyia també explica que el departament de Comunicació, que va publicar el primer missatge, ha assumit la seva responsabilitat "per haver-se precipitat en les respostes". Finalment, Baleària assegura que censura els atacs personals als que han estat sotmesos tant el cambrer com la responsable de Comunicació de la companyia i els dóna el seu recolzament.
Contraatac del Cercle Balear
Els lobbies unionistes, com el Cercle Balear, han respost a la denúncia de Quimi Portet a la defensiva i han registrat una queixa davant Baleària. El Cercle demana explicacions per "l'assetjament que està patint el treballador del vaixell que cobreix la ruta Formentera-Eivissa per la denúncia del cantant Quimi Portet".
El Cercle Balear ha qualificat de "reprovable" la resposta de la naviliera a través de la xarxa social, ja que considera que dóna per bona la versió del denunciant, es disculpa i anuncia l'adopció de mesures perquè no es repeteixin situacions similars.
La fundació insisteix que "no existeix obligació legal en l'esfera privada que obligui el treballador a respondre en un determinat idioma", mentre "una altra cosa diferent és que l'empresa a nivell intern estableixi l'obligatorietat de conèixer el català", afegeix. Per això, ha demanat a Baleària que aclareixi la situació "davant el possible assetjament laboral que pot patir el treballador per la pressió catalanista".
C’s i “el dret a saber només castellà”
C's de Balears ha demanat a la companyia naviliera Baleària respectar el dret dels seus treballadors "a no conèixer una altra llengua oficial que la de l'Estat". El portaveu de C's Balears, Xavier Pericay, ha qualificat d'"intolerable" que la companyia anunciés mesures contra el treballador.
"És veritat que després la companyia ha matisat les seves paraules en un comunicat, però no ho és menys que el seu primer impuls, expressat de forma reiterada a les xarxes socials, havia estat el de complaure el cantant en la seva reclamació i castigar el treballador", ha indicat Pericay.
"Aquesta classe d'assenyalaments són propis de règims que un creia feliçment superats. Es veu que no és el cas dels qui, com Portet, advoquen per un Estat català independent", ha afegit.