L'aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas busca l'amo d'un avió "en evident estat d'abandonament" a l'aeròdrom de la capital espanyola. Es tracta de l'aeronau model McDonnell Douglas MD87, matrícula EC KRV, d'acord amb un anunci publicat aquest divendres al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) per la directora de l'aeroport madrileny, Elena Mayoral.
Quan una aeronau està estacionada en un aeroport durant un termini llarg sense fer moviments d'entrada i sortida i amb signes externs d'abandonament, es consulta el registre de matrícules d'aeronaus de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) i el registre central de béns mobles per esbrinar possibles casos de canvi de titularitat i saber qui és l'últim propietari registrat.
A l'últim propietari, se li envia un requeriment oficial per reclamar-li l'import del deute per estacionament i per saber-ne les intencions. Si no paga la quantitat que deu en concepte d'estacionament s'inicia el procediment de constrenyiment a través de l'Agència Tributària, atès que són prestacions patrimonials de caràcter públic. Es continua la via fins fins que es cobra mitjançant el pagament voluntari o bé els procediments de constrenyiment de l'Agència Tributària.
Si el propietari no contesta o ha desaparegut pels motius que siguin (com la mort sense hereus, la liquidació o el tancament de l'empresa), s'inicia el procediment establert a la Llei de Navegació Aèria. D'acord amb la llei, es fan tres publicacions en tres mesos consecutius, en què s'indica la matrícula de l'avió, el model i la marca, així com el fet que està abandonat.
Transcorregut el termini d'un any des de la data de l'última publicació en el BOE, es considera en situació legal d'abandonament i s'inicien els tràmits per vendre'l en pública subhasta.