Aquest any, a més, conviuen en l'oferta dels seus aparadors les firmes de llarga tradició amb marques, sobretot rellotgeres, que l'últim any s'han anat desembarcant als seus carrers més cotitzats.

El Passeig de Gràcia de Barcelona i el carrer Serrano de Madrid repeteixen com les artèries més preuades gràcies a l'impuls de les firmes de luxe i, de nou, s'han alçat amb el títol de carrers comercials més cars a Espanya, segons les últimes dades de Cushman & Wakefield. Els 'retailers' de tot el món continuen apostant per comptar amb una presència física de les seves marques en ubicacions prèmium.

A la capital catalana, aquest Nadal les ensenyes més emblemàtiques tornen a lluir les seves propostes, prioritzant la personalització i la tradició artesanal. Entre les firmes més consolidades es troben el grup d'alta joieria Rabat, que disposa de cinc establiments al llarg de Passeig de Gràcia, amb el seu vaixell insígnia a Casa Codina, un edifici icònic de sis plantes ubicat al costat de La Pedrera.

Una altra ensenya és Panerai, que va obrir recentment la seva primera boutique a Barcelona, molt a prop de la Diagonal de la mà precisament de Rabat, el seu distribuïdor oficial durant molts anys. I, ja als Jardinets de Gràcia, augmentarà l'oferta prèmium Patek Philippe, que té previst obrir una botiga en els propers mesos, consolidant la capital catalana com a epicentre de l'alta rellotgeria en el panorama internacional.

A Madrid, a Serrano, el luxe també reviurà aquest Nadal una campanya clau en vendes i les principals marques se n'han anat posicionat per estar en les millors ubicacions d'aquest carrer madrileny, per davant d'Ortega y Gasset.

Al llarg d'aquesta preuada artèria, discorren destacades marques de moda i d'alta joieria, com Cartier, Rabat, Hublot, Tiffany o firmes com Louis Vuitton, Loewe o Prada, entre moltes d'altres. Els grans operadors, amb firmes amb segell espanyol, busquen fidelitzar el client local, que ha evolucionat cap a un major interès per l'exclusivitat, el disseny personalitzat i la sostenibilitat, mentre atenen la creixent demanda internacional.

Si Nadal és un moment clau per a les marques de luxe, la seva aposta per la sostenibilitat i la circularitat també guanya força en aquest moment de l'any i consolida una tendència a l'alça. Segons reflecteix un estudi del Círculo Fortuny amb l'anàlisi de McKinsey, la sostenibilitat és una oportunitat per generar impacte al sector de gamma alta i a més pot ser rendible.

En aquesta anàlisi han constat que els consumidors exigeixen cada vegada més articles i experiències sostenibles i per això resulta essencial que la sostenibilitat estigui integrada en el model de negoci per ser coherent i creïble amb el pas del temps.

Prova d'això són l'aposta per la circularitat i sostenibilitat que han portat a la pràctica firmes de luxe, com Gucci, Prada, Hermès, amb serveis pre-owned per donar una segona vida als seus articles, sigui per canals directes o aliant-se amb plataformes especialitzades en articles de luxe.

En alta joieria i rellotgeria, a Espanya un gran exponent ha estat Rabat, amb el seu servei 'Rabat Pre-Owned & Vintage' pensat per oferir a col·leccionistes i amants de l'alta joieria la possibilitat de redescobrir rellotges i impulsar l'economia circular i la sostenibilitat, permetent als col·leccionistes gaudir de rellotges de col·lecció i vintage en les mateixes condicions que quan es van manufacturar. Watches of Switzerland i Bucherer també van fer aquest salt en constatar que clients i compradors potencials mostraven gran interès per rellotges atemporals.