Avui s'han posat a la venda la nova oferta de Renfe per viatjar a low cost. Fins el 23 de juny no començaran les operacions però ja es poden fer les reserves del seu tren Avlo. L'oferta és limitada: durant tres setmanes es vendran bitllets a cinc euros per a poder viatjar entre el mes de juny i desembre.
L'operador públic rellança el seu servei després que l'any passat hagués de suspendre la seva estrena per la pandèmia i després també que Ouigo anunciés fa unes setmanes l'arribada del primer operador privat d'Alta Velocitat a Espanya per al pròxim 10 de maig. L'operador vinculat a la companyia pública francesa de trens SNCF ja ha posat els seus primers bitllets a la venda des de 9 euros amb viatges entre Madrid i Barcelona just un dia després que acabi l'actual estat d'alarma.
L'estratègia de Renfe és més agressiva, ja que rebaixa el preu a quatre euros menys, la mateixa tarifa que ja s'havien fixat abans de l'esclar de la Covid-19. Aleshores, el límit marcat estava en 10.000 vendes, ara tan sols es tracta d'una promoció marcada per la data, fins el 14 de febrer.
D'altra banda, els usuaris que van comprar fa un any un dels bitllets i van rebre un codi promocional també podran canviar-lo. I els clients de Avlo registrats i els clients de Renfe fidelitzats que van rebre un codi promocional de cinc euros el dia de Reis com a regal de l'operadora, també podran canviar aquest codi per adquirir-ne un de nou. El servei pararà a tot el corredor nord-est, inclou Lleida, Tarragona, Girona i Figueres.
Competència francesa
Renfe i Ouigo seran rivals directes en aquesta ruta, encara que el segon només té parades a Saragossa, Tarragona i Barcelona. D'altra banda, Ouigo comptarà amb cafeteria i, segons el previst, Avlo no, encara que sí que tindrà màquines d'autovenda. Les dues cobraran per accedir a la connexió Wifi, portar maletes extra, seients concrets o flexibilitat per cancel·lar.
El tren d'Ouigo compta amb una capacitat de 509 places distribuïdes en les seves dues plantes, mentre que els trens d'Avlo són de la sèrie S-112 fabricats i remodelats per Talgo per acollir 438 persones. Renfe defensa que el nou producte va a arrencar amb les certificacions corresponents en matèria de sanitat, desinfecció i neteja.