La celebració el proper 29 de novembre del Black Friday coincideix des de fa dècades amb el dia després d'Acció de Gràcies als Estats Units. Un fenomen global carregat d'oportunitats comercials amb el que nombroses firmes ofereixen –no només un dia, sinó una setmana sencera ja– les seves millors ofertes. Per conèixer i entendre més en profunditat la intenció de compra del consumidor durant aquest període d'importants propostes prèvies al Nadal, el departament d'Analytics, Insights & Strategy d'IPG Mediabrands ha realitzat un estudi ad hoc amb motiu del Black Friday.

Així, 1 de cada 2 espanyols (47%) ha declarat que comprarà o considera una compra durant aquest Divendres Negre. El 13% de la població ja sap què adquirirà i la té planificada i un 34% dels espanyols ha reconegut que comprarà, encara que no sap encara el què i només ho farà si veu una oferta interessant. Només 1 de cada 10 afirma que no es farà amb res perquè no sap ni el què és el Black Friday.

La gran majoria dels compradors espanyols espera gastar menys de 100 euros durant el Black Friday (el 51%), però els que tenen clar que compraran alguna cosa durant aquest període d'ofertes asseguren que invertiran més de 200 euros (el 24%) a adquirir el que tenen al cap i només el 6% pensa gastar-se més de 400 euros.

Per a qui es comprarà?

Quan, com a part d'aquest estudi, se'ls pregunta als consumidors per a qui destinaran el que tenen pensat obtenir en aquests dies, 1 de cada 4 (24%) declara que es permetrà un caprici i més o menys la mateixa proporció (28%) afirma que comprarà una cosa que necessita. Només el 19% té pensat comprar alguna cosa per a la llar.

1 de cada 5 considera aprofitar aquesta oportunitat per aconseguir regals de Nadal i només el 8% dels futurs compradors consideren comprar alguna cosa per a una altra persona, però no com a regal de Nadal.

On comprar?

Segons l'enquesta realitzada per l'equip d'IPG Mediabrands l'opció de comprar online continua sent clau per al consumidor: 1 de cada 2 que té pensat comprar online vs 2 de cada 5 que planegen fer-ho en una botiga física (38% estengui física vs 49% botiga Online).

El 20% dels compradors declara que comprarà per Amazon amb la seva subscripció de Prime i un 8% pensa fer-ho també a Amazon, encara que no sigui subscriptor. Mentre que el 17% ho farà en altres establiments online que són multimarca vs 13% per cent que optarà per establiments online d'una marca concreta.