L'estació de Vilanova i la Geltrú (Garraf) està plena de gom a gom a les 10.00 del matí. Ja ha passat l'hora punta, en la qual centenars de treballadors i estudiants han d'anar a Barcelona per estudiar o treballar. Cues de desenes de persones esperant l'arribada de l'autobús Plana, l'empresa que té la concessió del servei per carretera entre el Garraf i la capital de Catalunya i que ofereix servei a Vilanova, Sitges i Sant Pere de Ribes. Aquest dimarts feiner, arran de l'apagada general d'aquest dilluns, ha ampliat la seva oferta a totes les seves línies, davant la manca d'alternativa de Renfe, per oferir un servei per carretera. De fet, és un dels elements dels quals s'han queixat els usuaris, molts d'ells desorientats perquè era la primera vegada que havien d'agafar un autobús cap a Barcelona. “Els autobusos els hauria de posar Renfe”, deia una usuària indignada esperant l'autobús, que no és especialment barat. De fet, fins i tot hi havia algú que ironitzava amb el mal funcionament habitual de Rodalies. “Normalitat al servei”, deien.

cues autobus vilanova i la geltru
Cues dels passatgers a l'autobús a l'estació de Vilanova i la Geltrú / El Nacional

Cues a les estacions

Un cop ha arribat l'autobús, els usuaris s'han posat en fila per entrar, mentre que hi havia d'altres que pujaven a la línia d'autobús que va per la Diagonal, d'altres agafaven la del Vendrell o algun altre cap a Tarragona. Fins a 10 minuts els usuaris han trigat a estar tots col·locats als seus seients. El transport havia de sortir a les 10:00 i ha acabat sortint a les 10:10, ple de gom a gom, a l'espera que efectués les altres quatre parades en el seu recorregut per la ciutat de la vegueria del Penedès. Avui, a més, ha passat el revisor, per assegurar que ningú s'escaquegi de no pagar. Aquesta història és de les 10 h del matí, però ben segur que en hora punta estava encara més col·lapsat, amb l'habitual embús d'entrada a Barcelona a primera hora del matí.

Això sí, durant aquest mateix matí Rodalies ha començat a restablir parcialment el servei, amb la represa de la circulació en algunes línies com l’R1, l’R2, l’R2 Nord, l’R3 i l’R4. Tot i això, la resta de línies de Rodalies de Catalunya i els serveis regionals continuaran aturats fins a nou avís. Aquest mateix matí, Renfe ha decidit interrompre completament l’operativa ferroviària a Catalunya a causa de la “inestabilitat en la tensió de la xarxa elèctrica”, que impedia garantir la seguretat del trànsit de trens. Inicialment, l’operadora havia previst reprendre el servei amb un funcionament mínim del 60% i possibles retards, però segons ha detallat el director de Rodalies, Antonio Carmona, en començar les primeres circulacions s’ha constatat que no es podia operar amb les condicions de seguretat necessàries.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!