Problemes d'oferta i demanda. L'empresa de VTC Cabify ha denunciat aquest dimecres que Barcelona no té suficients vehicles de mobilitat per donar resposta a les demandes de la ciutat. Mentre que a la capital catalana hi continuen arribant cada cop més turistes —l'any passat van visitar-la 26 milions de persones— i també visitants professionals —com són aquells que es desplacen per acudir als esdeveniments culturals, esportius i congressos com el Mobile—, els quals se sumen als mateixos residents, "la insuficient oferta de mobilitat de la ciutat afecta uns i altres, i repercuteix negativament en la seva percepció de Barcelona". Així s'ha manifestat Cabify en un comunicat, en el qual assegura que aquest 2024 s'està arribant a "una situació límit".

El problema de la manca de VTC i taxis s'aguditza precisament quan la ciutat té més gent. "Encara que el desequilibri entre l'oferta i la demanda és palpable tot l'any, és encara més gran durant la temporada estiuenca, motivat per l'increment en la mobilitat", subratlla l'empresa. És per això que tres dels llocs que concentren més volum de peticions de VTC i taxis són l'Estació de Sants, el Port de Barcelona i l'Aeroport d'El Prat, on, segons Cabify, "és habitual veure cues de gent esperant per sol·licitar un vehicle". Amb la previsió que la demanda torni a accentuar-se amb l'arribada de l'estiu, l'empresa creu que les cues es repetiran i que arribaran a ser "probablement les més grans registrades en la història de Barcelona".

Cabify argumenta que el problema de la mobilitat es deu a la falta d'oferta. En aquest sentit, remarca que el nombre de taxis a Barcelona i l'àrea metropolitana s'ha mantingut "pràcticament inamovible" durant més de 40 anys, i que fins i tot "s'ha reduït". De fet, segons dades de l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), el nombre de llicències ha caigut de les 11.000 el 1982 a les prop de 10.500 actuals, mentre que la població ha crescut, els residents han guanyat poder adquisitiu i l'arribada de turistes s'ha incrementat. A l'altra banda de la balança hi ha l'oferta de VTC, i Cabify critica que "encara que existeixen prop de 4.000 llicències" a Catalunya, "el nombre de vehicles operant actualment a Barcelona és molt inferior", situant-se prop del miler. D'això, l'empresa en culpa "les últimes regulacions impulsades per la Generalitat i l'AMB".

Protesta pintada de lila a Sants

Per tot això, Cabify ha portat les seves reivindicacions aquest dimecres davant de l'Estació de Sants. L'acció de protesta ha volgut denunciar els problemes de mobilitat causats per la falta d'oferta de VTC i taxis, i per això s'han apilat unes 200 maletes de color lila a l'entrada de l'edifici amb missatges com "Arribar en tren d'alta velocitat i haver d'esperar per sortir de Sants" o "La normativa no ens deixa donar-te el servei que et mereixes". Cabify assegura que durant aquells períodes en què s'han disparat les peticions de servei, l'empresa no està sent capaç de cobrir "prop del 30% de les peticions de viatges" a la capital catalana.

La protesta de Cabify davant l'Estació de Sants