458 localitats d'arreu de Catalunya, que fins ara no disposaven de servei bancari, han començat a rebre la visita periòdica de les oficines mòbils de CaixaBank. En col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'entitat bancària treballa amb l'objectiu de combatre l'exclusió financera que pateixen molts catalans i catalanes que viuen en municipis poc connectats. A partir d'ara, fins a 290.000 persones d'aquests 458 pobles podran ser atesos amb total normalitat sense haver de sortir del municipi.

D'aquesta manera, nou oficines mòbils de CaixaBank recorren més de 18.000 quilòmetres al mes per garantir l'accés a serveis financers en un total de 120 localitats de Barcelona, 119 de Lleida, 118 de Girona i 101 poblacions de Tarragona.

458 localitats catalanes, que fins ara no disposaven de servei bancari, han començat a rebre la visita periòdica de les oficines mòbils de CaixaBank

El servei d'ofimòbil permet als usuaris, siguin o no clients de l'entitat, fer les operacions bancàries més habituals, entre les quals figuren retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos. El col·lectiu més beneficiat per aquesta iniciativa és la gent gran, ja que un 70% dels usuaris té més de 65 anys.

 

Les oficines mòbils també s'estenen per Espanya

Les oficines mòbils no només presten servei a Catalunya, sinó que també ho fan a l'estat espanyol. Un total de 27 ofimòbils garanteixen la inclusió financera en 836 localitats de 13 províncies diferents. Es tracta d'Àvila, Burgos, Lleó, Palència, Segòvia, Ciudad Real, Guadalajara, Toledo, Castelló, València, Granada, La Rioja i Madrid.

Sis ofimòbils en reserva per a situacions excepcionals 

CaixaBank té altres sis ofimòbils en reserva per atendre esdeveniments empresarials, culturals, esportius, però també situacions excepcionals com la DANA que va assolar València. Allà, l'entitat ha prestat servei en sis localitats en les quals les oficines físiques estaven tancades.