La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i l'Obra Social La Caixa han presentat aquest matí la campanya #AMiNoMenganyen, un projecte dins el programa eduCAC, que té per objectiu  fomentar l’esperit crític dels adolescents front els continguts audiovisuals i incentivar un ús responsable de la tecnologia, dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials.

La campanya vol conscienciar la ciutadania i els joves en particular davant les pantalles i alertar sobre els perills del ciberassetjament, de les fake news, de les amenaces a la privacitat digital i de les addiccions al joc i les apostes en línia.

#AMiNoMenganyen arrencarà aquest dimarts amb la difusió d’espots per TV3, de falques per Catalunya Ràdio i de clips de vídeo per les xarxes socials. Els temes de la campanya es publicaran en 13 programes i informatius, entre aquests, el Tot es mouEl matins, de TV3, i Popap o El matí de Catalunya Ràdio. També hi participaran una desena d’influencers i youtubers.

Equip de la campanya #AMiNoMenganyen amb els productors i influencers - CAC

El president del CAC, Roger Loppacher, ha explicat que “vivim envoltats de pantalles i d’inputs comunicatius i informatius, i això, en molts aspectes, és molt positiu, però també té riscos importants”. En aquest sentit, ha assenyalat que “un dels grans reptes que tenim en la nostra societat és apoderar i educar la ciutadania, i en especial els menors, a desenvolupar-se amb seguretat en aquest nou entorn.”

Núria Llorach, presidenta en funcions de la CCMA, ha destacat la implicació dels mitjans de comunicació públics en l’educació mediàtica:  “Volem estimular el sentit crític i ajudar a formar una ciutadania responsable i conscient. Per aquest motiu, sumem esforços ara en aquesta campanya conjunta i hi donem suport tot produint-la i difonent-la mitjançant TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals de la CCMA”.