Els avenços tecnològics estan actualitzant la normativa aeroportuària i no queda tant perquè els passatgers puguin viatjar sense tenir el passaport a la mà, segons The Times. Les empreses del sector ja treballen per crear màquines que puguin escanejar rostres i verificar cadascuna de les cares que passen pels aeroports. Per fer-ho, això sí, caldrà contrastar les dades biomètriques registrades amb la credencial de viatge, un document digital del passaport que es podrà portar al dispositiu mòbil. Una altra de les novetats serà l'eliminació del check-in.
Segons l'Organització d'Aviació Civil Internacional, aquest canvi es podria produir d'aquí a "dos o tres anys". L'objectiu de tot plegat és agilitzar els tràmits aeroportuaris i facilitar l'experiència dels clients. Per fer-ho possible, però, caldrà invertir en la infraestructura dels aeroports i incorporar-hi tecnologies de reconeixement facial, així com màquines capaces de llegir passaports digitals.
El check-in quedarà obsolet
El registre als vols, sigui en línia o a l'aeroport, també quedarà obsolet. Els passatgers podran descarregar la credencial de viatge des del telèfon mòbil en reservar el vol i aquesta s'actualitzarà automàticament si es fa algun canvi en la reserva. Les aerolínies seran alertades de la intenció del passatger de volar quan arribi a l'aeroport i escanegi el seu rostre. Els passatgers que vulguin facturar equipatge seran escanejats quan el registrin, mentre que els que només portin equipatge de mà passaran el procés a les portes del control de seguretat.
Actualment, quan reserves un vol, fins a les 48 o 24 hores abans de la sortida no tens la possibilitat de fer el check-in en línia, i és en aquell moment quan s'introdueixen les dades del passaport i s'assigna un seient a l'avió.
La incorporació d'aquesta tecnologia també obriria la porta a millorar la connexió entre vols: en cas que un avió arribés amb retard a l'aeroport i un client perdés la connexió al següent, li arribaria una notificació al mòbil amb els detalls del nou vol i una targeta d'embarcament actualitzada, evitant-li anar al taulell a canviar manualment la reserva.
Un risc per a la privacitat
La nova manera de funcionar dels aeroports deixaria a l'aire moltes incògnites. Una d'elles és on van a parar les dades que les màquines d'escaneig analitzen. En aquest sentit, des de l'empresa tecnològica Amadeus han explicat que és important assegurar-se que el programari utilitzat esborri les dades dels passatgers 15 segons després de cada contacte. British Airways, Air France-KLM, Finnair i Saudia Airlines són les companyies que podrien implantar aquestes tecnologies aviat.