La marca japonesa d'electrònica Casio ha llançat aquest mes de febrer una campanya per promocionar una calculadora rosa pensada per "adaptar-se perfectament als entorns de feina de dones treballadores".
La publicació, que es va compartir al seu compte internacional de Facebook el 29 de gener, ha generat milers de reaccions negatives en la seva versió en castellà. Un enrenou poc premeditat per part de la marca, que des de Casio España s'ha vist obligada a publicar un missatge a Twitter disculpant-se per la campanya i a "unir-se a la seva desaprovació".
Des de CASIO Espanya lamentem la publicitat de la nostra marca que ha sortit publicada avui en el Facebook Casio Calculators Global i ens unim a la seva desaprovació. pic.twitter.com/JUtkX4H8d5
— Divisió Educativa (@CASIOedu) 2 de febrer de 2019
En un comunicat, la marca electrònica explica que "fa anys que treballem per educar en igualtat". En un fil de la seva divisió educativa es disculpen detallant les iniciatives relacionades amb la igualtat de gènere que duen a terme.
Fa anys que la Divisió Educativa de CASIO a Espanya treballa per l'educació en igualtat. Col·laborem amb iniciatives com INSPIRA STEAM, Wisibilízalas o el Dia Internacional de la Nena i la Dona en la Ciència.
— Divisió Educativa (@CASIOedu) 2 de febrer de 2019
En un intent de tranquil·litzar el públic, Casio España ha avançat que fa "un any que treballen en un projecte per visibilitzar científiques que veurà la llum ben aviat".
De fet, fa gairebé un any que la Divisió Educativa de CASIO a Espanya treballa en un projecte per visibilitzar científiques que veurà la llum ben aviat. En nom de CASIO Espanya gràcies a tod@s els que ens heu contactat demanant una explicació.
— Divisió Educativa (@CASIOedu) 2 de febrer de 2019
Després de les pressions rebudes per la xarxa, un dia més tard, Casio ha decidit despublicar l'anunci.