El 65,9% dels alumnes catalans de 4t d'ESO, és a dir, dos de cada tres, tenen un nivell d'anglès de B1 o superior, és a dir, poden mantenir una conversa simple, i per tant, assoleixen el repte fixat pel Departament per al 2018, i per la UE el 2020. És la principal conclusió de les proves que ha dut a terme el British Council per encàrrec del Consell Superior d'Avaluació de Catalunya per comprovar els coneixements d'aquesta llengua en acabar la secundària. Les proves es van fer el novembre passat a 1.416 alumnes de 51 centre i també assenyalen que un 62,1% dels alumnes catalans fan algun tipus d'extraescolar en anglès i que la música és la principal eina de contacte amb l'idioma, seguida de es pàgines webs i els jocs en línia i d'ordinador.
Les proves externes per determinar el nivell d'anglès dels alumnes catalans a la Secundària determinen que un 36% tenen un nivell de B1, és a dir, poden comprendre les idees principals d'una informació, descriure fets i fer front a la major part de situacions lingüístiques. Un 29,9% més tenen un nivell de B2 o C, és a dir, encara més alt, que els permet com a mínim, comprendre textos de tempes concrets, especialitzats, expressar-se amb fluïdesa i interactuar, i a la vegada, produir textos clars i detallats. Per tant, dos de cada tres alumnes catalans, el 65,9% han assolit el nivell que el Departament d'Ensenyament es va fixar en l'ofensiva de país a favor de l'èxit escolar per aquest 2018, i a la vegada, ha assolit també el repte de la UE que aquest nivell fos el de com a mínim el 50% d'escolars de secundària el 2020.
Els resultats de les proves Aptis, realitzades pel British Council, fixen en un 7,5% els alumnes que no superen l'A1, mentre que un 24,7% es queden a l'A2, és a dir, poden comprendre frases i expressions utilitzades habitualment sobre temes propers, i comunicar-se sobre temes familiars i habituals en situacions senzilles.