Catalunya va rebre més d'1,5 milions de turistes durant el mes de juliol, el doble respecte al mateix període de l'any passat, quan en van arribar 758.997. No obstant això, la xifra és encara un 37,7% inferior en comparació al juliol del 2019, abans de l'esclat de la crisi de la covid-19. La davallada es deu al comportament del turisme internacional.
Durant aquest juliol, Catalunya va rebre 594.561 visitants procedents de l'estranger, més del doble respecte a l'any passat, però un 63% menys en comparació al 2019. El turisme nacional, en canvi, ja supera els nivells previs a la pandèmia. Fins a 923.436 ciutadans espanyols van visitar Catalunya aquest juliol, un 83% més en termes interanuals i un 12% més respecte al 2019.
Les pernoctacions en hotels a l'Estat
Per la seva banda, les pernoctacions en establiments hotelers van pujar un 7,6% durant els primers set mesos de l'any respecte al mateix període de 2020 en un context marcat per l'impacte de la pandèmia.
Només durant el mes de juliol, les pernoctacions en hotels de l'estat espanyol van superar els 26,3 milions, fet que suposa multiplicar per més de dos les realitzades durant el mateix mes del 2020, segons ha informat l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Pel que fa a la procedència, les pernoctacions dels viatgers residents a Espanya, que representen un 56,6% del total, van augmentar un 97,4% en taxa anual, mentre que les dels no residents van pujar un 175%. Si es comparen les dades d'aquest mes de juliol amb les del mateix mes de l'any 2019, sense pandèmia, les pernoctacions en hotels han disminuït un 38,9%.
Tot i això, les pernoctacions dels viatgers residents a l'Estat han augmentat un 0,4% i ja superen els nivells d'abans de la pandèmia, mentre que les pernoctacions dels no residents han baixat un 59,5%. D'altra banda, la durada de l'estada ha augmentat un 15,8% respecte al juliol de 2020; ara se situa en 3,1 pernoctacions per viatger.
La inversió del govern espanyol
La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va anunciar divendres passat, 20 d'agost, que el govern espanyol invertirà "més de 100 milions d'euros" per "reforçar la qualitat" del turisme a Espanya.
En una atenció als mitjans, Maroto va explicar que el seu ministeri està desenvolupant una estratègia anomenada Experiències. Espanya país, que pretén "sumar valor afegit als productes turístics". La titular de Turisme va dir que presentarà l'estratègia al setembre i va afirmar que suposarà "sens dubte un avenç" i permetrà al sector "sortir reforçat" en la recuperació de la crisi generada pel coronavirus.