La CCMA ha assegurat aquest dimecres haver corregit ja els errors que ha assenyalat un informe emès per la Sindicatura de Comptes respecte a alguns dels processos i pràctiques efectuades durant els anys 2021 i 2022 a l’ens. L’organització ha explicat en una nota que amb l’arribada del nou Consell de Govern i equip directiu es va corregir el procés que esmenta la Sindicatura en el seu informe. També assenyalat que es va dotar la Corporació d’un nou procés transparent de contractació. A més a més, segons informa en un comunicat amb l’arribada del nou Consell de Govern, es revisa el sou de tot l’equip directiu: es redueixen els salaris i es fa una equiparació de sous entre homes i dones. Tots els sous del personal directiu compten amb l’aprovació de la comissió de retribucions.
Procés de selecció de directors
Pel que fa al procediment de selecció dels directors de televisió i ràdio, la CCMA explica que va fer públiques les bases del concurs dels directors de la ràdio i la televisió sense que fossin impugnades per ningú en cap moment. La comissió de valoració, composta per persones expertes, tenia només funcions d’assessorament. Així mateix, afegeix que el Consell de Govern de la CCMA, la composició del qual és pública, és qui va resoldre el concurs tal com estableix la Llei. La seva decisió va basar-se en una valoració global dels mèrits i, especialment, al projecte presentat pels candidats, destaca el comunicat. La nota de la CCMA també explica que tan bon punt la Sindicatura de Comptes va fer l’informe provisional, el director de gestió econòmica va comunicar la seva renúncia a continuar percebent aquests triennis, fent-se efectiu el mateix mes de desembre quan es rep informe preventiu de la Sindicatura de Comptes.
Retribucions
La nota també informa que l’any 2019 la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal va autoritzar el retorn de les 35 hores regulades al conveni col·lectiu de la CCMA SA. Des de llavors, i fins al present Informe de la Sindicatura, no s’ha rebut cap comunicació on s’informi de cap canvi de criteri al respecte, diu l’ens.
El present informe qüestiona el manteniment d’aquestes 35 hores i aquests efectes, la CCMA elevarà una consulta a la Comissió de Retribucions perquè confirmi o no l’aplicabilitat d’aquest criteri. El Consell de Govern de la CCMA estableix el 2022 un nou sistema d’objectius comercials que aprova la comissió de Despeses i Personal que s’adequa a la normativa vigent, conclou el comunicat que ha emès l’ens.