Comissions Obreres (CCOO) aposta per ampliar els aeroports de Girona i Reus (Baix Camp), que considera "perfectament capacitats per assumir l'increment del servei aeroportuari", en lloc d'El Prat, tal com preveu Aena.
El secretari general del sindicat a Catalunya, Javier Pacheco, ha expressat en un missatge a través del seu compte de Twitter que amb aquesta mesura no es saturaria l'espai aeri de Barcelona, es reduiria l'impacte de la contaminació a l'àrea metropolitana i es desenvoluparia econòmicament el territori.
En un comunicat, CCOO ha criticat que la voluntat d'Aena d'ampliar l'aeroport barceloní "no té en compte" l'impacte mediambiental i sobre la qualitat de l'aire dels municipis propers a Barcelona", que "presenten un problema de saturació aèria i de qualitat ambiental".
En el seu lloc, CCOO argumenta la necessitat d'ampliar els aeroports de Girona i Reus: "És una aposta per millorar el desenvolupament dels territoris fora de l'àrea metropolitana, ajudant per tant a lluitar contra la despoblació d'una part important de Catalunya".
El sindicat ha reclamat "major coordinació" entre administracions per abordar propostes com l'ampliació d'El Prat, "que afecten les polítiques de mobilitat i lluita contra el canvi climàtic", per evitar "impactes negatius" en l'economia i l'ocupació. Entre les seves propostes per ampliar la infraestructura d'El Prat, Aena estudia la prolongació de la tercera pista de l'aeroport amb 500 metres addicionals, una de les mesures que compta amb més defensors.
Per la seva banda, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, sosté que no té sentit "només parlar" d'ampliar l'Aeroport d'El Prat "sense parlar de reduir les emissions", una necessitat que considera que "no és negociable".