La Confederació General de Treballadors (CGT), en concret la CGT Busos, ha acusat l'Ajuntament de Barcelona d'ocultar informes que desaconsellen la unió del tramvia i favorables al bus elèctric.
EL sindicat critica a l'Ajuntament de no dotar d'autobusos elèctrics les línies de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que circulen per l'avinguda Diagonal i asseguren que no es fa perquè "demostraria la inutilitat" d'unir el tramvia.
Falta de transparència
El sindicat ha acusat l'Ajuntament d'una falta de transparència amb els veïns sobre el cost real de la unió amb el tramvia: "S'han ocultat els informes, elaborats per acadèmics de prestigi, que desaconsellen aquesta unió". L'informe apunta que "no es justifica una inversió de 175 milions pel tramvia, que també afectaria el trànsit i augmentaria la congestió, provocant l'efecte invers del desitjat".
"El lobby tramviari ha pressionat l'Ajuntament"
En aquest sentit, ha assegurat que "des del lobby tramviari, capitanejat per vaires multinacionals, s'ha pressionat l'Ajuntament perquè la unió del tramvia tiri cap endavant" i que no es permeti a TMB posar autobusos elèctrics en les línies que actualment circulen per la Diagonal. "L’any passat es va repartir 18 milions d’euros en beneficis tot i la pandèmia, no facin negoci amb la implantació d’una infraestructura que té una alternativa millor, igualment d’eficaç i molt més barata" apunta el sindicat.
"El bus elèctric faria la mateixa funció"
La CGT també es pregunta per les raons que té el govern de Colau per afavorir el tramvia per la Diagonal si el bus elèctric "faria la mateixa funció" i denuncia que el consistori va impedir posar en marxa la línia de bus D30, que havia de recórrer tota la Diagonal, des de Zona Universitària fins Roc Boronat. També assenyala que es va aprovar una prova pilota en el ple municipal del febrer de 2018, a proposta d'aleshores el cap de l'oposició, Xavier Tries, però l'alcaldessa Ada Colau s'hi va negar.
Per tot això, exigeixen que "no es construeixi ni un centímetre més de xarxa tramviària privada fins que la concessió, que actualment té Tram, arribi al seu final".