Adif ha informat aquest dilluns que les obres per ampliar el traçat ferroviari a l'ample internacional pel desenvolupament del Corredor Mediterrani provocaran la interrupció de la circulació en el tram Martorell-Castellbisbal. Segons ha explicat l'empresa en un comunicat, aquestes obres afectaran els trens a Martorell del 30 de juliol fins al 13 d'agost, i des d'aquest dia fins al 18 d'agost la circulació s'interromprà entre les dues estacions. Per garantir la mobilitat dels passatgers, Adif ha establert un pla alternatiu de transport durant l'execució d'aquestes obres.
Pla alternatiu de transport entre Martorell i Castellbisbal
Davant l'impacte de les obres en la circulació de trens, Adif ha reprogramat els serveis entre les estacions afectades. D'una banda, del 31 de juliol al 13 d'agost no circularan trens entre Sant Sadurní d’Anoia i Castellbisbal. Això modifica l'oferta de trens de l'R4 fins a Molins de Rei: només n'hi haurà 4 per hora i sentit durant les hores puntes entre Terrassa i Castellbisbal, mentre que la resta del dia hi haurà dos trens per hora i sentit. En canvi, de Castellbisbal a Sant Sadurní hi haurà un servei alternatiu per carretera, amb busos directes i amb parades. De Sant Sadurní fins a Sant Vicenç de Calders es mantindrà la circulació ferroviària, però només hi haurà dos trens per hora i sentit.
D'altra banda, del 14 al 17 d'agost no passaran trens entre Sant Sadurní i Molins de Rei. Davant d'aquesta afectació, Adif també ha reprogramat el servei de l'R4 amb quatre combois per hora i sentit entre Terrassa i Molins de Rei, mentre que de l'estació de Molins a Sant Sadurní s'haurà de fer el trajecte per carretera. De Sant Sadurní a Sant Vicenç de Calders hi haurà dos trens per hora i sentit.
L'R8 també pateix les conseqüències d'aquestes obres i hi haurà un servei alternatiu per carretera entre Rubí Can Vallhonrat i Martorell Central. De Granollers Centre a Rubí Can Vallhonra es mantindrà l'horari habitual dels trajectes.
El motiu d'aquesta actuació a Castellbisbal i Martorell
Aquesta actuació permetrà enllaçar, amb un ample estàndard, la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, i altres vies que també es troben en obres per les quals passarà el Corredor Mediterrani. La planificació d'Adif de les obres fetes a Martorell i Castellbisbal preveu que a mitjans d'octubre es reobri a la circulació ferroviària per una de les dues vies del túnel de Castellbisbal. Més endavant, es continuarà avançant per tenir enllestides a finals d'any un total de tres vies del territori.