The Coca-Cola Company està "observant de prop" els avenços en les begudes a base de CBD, un dels components presents en el cànnabis, per incloure'l en alguns dels seus productes, segons ha confirmat la firma en un comunicat aquest dilluns.
"Juntament amb molts altres en la indústria, estem observant de prop el creixement del CBD no psicoatiu com un ingredient per a les begudes", ha indicat la companyia. Encara que ha reconegut que el mercat està "evolucionant ràpid" també ha destacat que no s'ha pres cap decisió en ferm.
El CBD (cannabidiol) és un dels components presents en el cànnabis i, a diferència del THC (tetrahidrocannabinol) no és un psicoactiu, pel que és legal en molts països, entre ells Espanya.
Aquest nou moviment de The Coca-Cola Company s'emmarca en l'estratègia de la companyia de diversificar la seva oferta de begudes. El març passat la firma va anunciar que llançaria al Japó el primer refresc amb alcohol de la seva història.
De la mateixa manera, el fabricant de refrescos també va arribar recentment a un acord de col·laboració amb Bodyarmor, l'empresa especialitzada en begudes isotòniques de la qual és accionista l'exjugador de la NBA Kobe Bryant, en virtut del qual el gegant nord-americà va fer una participació "minoritària".
En un moviment similar, l'agost passat Constellation Brands, propietari de la cervesa Corona als Estats Units, va arribar a un acord per invertir 5.000 milions de dòlars canadencs (3.285 milions d'euros) en l'adquisició de 104,5 milions d'accions del productor de marihuana Canopy Growth, elevant així al 38% la seva participació.