El comitè de vaga d'Eulen ha plantat l'empresa i la mediació de la Generalitat, amb els quals avui tenia una cita per resoldre el conflicte existent en els controls de seguretat de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, que als últims dies s'ha traduït en cues de fins a dues hores.
Fonts pròximes al comitè han explicat a Efe que la seva absència és fruit de la negativa d'Aena a seure a la taula de negociació, i ha avisat que no acudiran a cap cita sense que la companyia, a qui troben responsable en última instància de la falta de personal, estigui present.
Els treballadors dels controls de seguretat han amenaçat amb fer vaga indefinida tots els divendres, diumenges i dilluns a partir del 4 d'agost si no es reforça el personal i es milloren les condicions de treball.
Aquesta vaga consistirà en parades d'una hora de 5:30 a 6:30, de 10:30 a 11:30, de 16:30 a 17:30 i de 18:30 a 19:30 hores, la qual cosa podria aguditzar les cues que ja s'han viscut aquesta setmana i que han provocat que desenes de passatgers perdessin els seus vols.
Eulen prendrà accions després de la plantada
La direcció d'Eulen Seguridad ha assegurat que es "veu abocada" a emprendre accions després de la plantada dels treballadors aquest divendres en la mediació amb la Generalitat, ha informat en un comunicat.
La companyia ha explicat que ha mirat d'evitar qualsevol tipus d'acció contra el comitè de vaga per afavorir un acord que impedeixi la vaga convocada, i ha anunciat que interposarà un conflicte col·lectiu en considerar que la vaga emplaçada pel 4 d'agost és "il·legal i abusiva".
La directora de recursos humans d'Eulen a Catalunya i Levante, Mabel Lláñez, en declaracions als mitjans en la direcció general de Relacions Laborals i Qualitat en l'Ocupació, ha manifestat que la companyia seguirà oberta a negociar amb els treballadors per evitar la vaga i estar pendent de les seves peticions.
Eulen ha sostingut que compleix "rigorosament" amb el conveni col·lectiu del sector i amb tots els compromisos contractuals adquirits amb els seus treballadors i amb el seu client, Aena.
El secretari de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat, Josep Ginesta, també en declaracions als mitjans, ha criticat la negativa d'Aena per assistir la mediació: "Asseure's i parlar només obliga a asseure's i a parlar".
"Insistirem perquè Aena vingui perquè el seu paper té un impacte en les condicions dels treballadors", i ha demanat que no es mostri aliena a aquesta problemàtica.