La cancel·lació dels concerts programats al Santiago Bernabéu fins al març del 2025 ha generat molta polèmica. Gairebé 250.000 persones que tenien entrades per veure Aitana, Lola Índigo o Dellafuente a l'estadi del Reial Madrid van rebre la mala notícia aquest dissabte i és que el club ha decidit cancel·lar tots els espectacles per culminar les obres d'insonorització després de mesos de queixes dels veïns a causa del "soroll infernal" cada cop que hi havia un concert al recinte. Tot i que les noves dates, almenys dels concerts d'Aitana, ja estan reconfirmades, els seguidors d'aquests cantants tenen l'opció de reclamar el preu de les entrades. Davant d'aquesta situació les xarxes socials s'han omplert de comentaris preguntant que passarà amb les entrades. Facua (Federació d'Associacions de Consumidors i Usuaris) ha sortit al pas i ha llançat un missatge tranquil·litzador per a tots els perjudicats, afirmant que "si ets un dels afectats, tens dret a recuperar els teus diners i al fet que t'indemnitzin amb les despeses de transport i allotjament que hagis realitzat i que no siguin reemborsables".
Les conseqüències de les cancel·lacions
Després de l'anunci de les cancel·lacions, el primer que contemplen tots els damnificats és la devolució de l'import del preu de l'entrada, a més molts dels assistents als concerts no són ciutadans de Madrid, i per tant això suposa despeses econòmiques de transport, allotjament o inclòs dies de permís a la feina. El canvi de dates, de moment, només s'ha confirmat per als concerts d'Aitana, que en lloc de celebrar-se el 28 i 29 de desembre, seran els pròxims 27 i 28 de juny, tal com la mateixa Aitana va anunciar al seu compte d'Instagram.
Des de Facua adverteixen que a banda del preu de l'entrada, els seguidors que hagin pagat un transport o un allotjament per assistir als concerts poden reclamar la devolució de la despesa, sempre que no sigui reemborsable. Rubén Sánchez, de Facua, ha afirmat que "la promotora ha d'assumir les conseqüències i després, evidentment, enfront de la promotora que reclamarà al Reial Madrid, la mateixa promotora plantant-li cara li causarà també unes indemnitzacions. El Reial Madrid també haurà de pagar a les víctimes que estan pel mig que són les promotores dels concerts". A més, ha assegurat que els usuaris no han d'esperar que l'empresa anunci noves dates i que ja poden reclamar el reemborsament a la promotora de l'esdeveniment. Segons l'expert, és important fixar-se és que a més de la devolució de l'import, la promotora ha de reemborsar les despeses de gestió associats a la compra.
Pel que fa a la devolució de les despeses ocasionades pel transport —des d'un viatge amb tren fins a un vol transoceànic, si és el cas— i d'allotjament, s'hauran de retornar de manera íntegra i "sense límit" d'import "en concepte de danys i perjudicis". Sánchez ha especificat que en qualsevol cas qui només vulgui "l'import del bitllet sense res més, pot reclamar directament a l'empresa que li va vendre l'entrada".