Bosses d'escombraries, davantals de xarcuteria i amuntegament de pacients i de personal sanitari. Aquestes són les condicions en què denuncien que ha de treballar el personal sanitari destinat a l'hospital de campanya organitzat a la Fira de Madrid (Ifema). Alguns treballadors i voluntaris fins i tot s'han negat a entrar a treballar-hi si no se'ls donaven les mesures de protecció necessàries per evitar el contagi.
Segons han explicat per Twitter i en diversos mitjans de comunicació, titllen de "despropòsit" l'organització d'aquest hospital de campanya i asseguren que si treballen en aquestes condicions, estan "venuts".
Esto pasa en Ifema (Madrid). Se están incumpliendo todos los protocolos de seguridad y protección. Se reparten bolsas de basura en lugar de gorros a los sanitarios.Los sindicatos lo han denunciado. Algunos voluntarios se niegan a continuar trabajando en estas pésimas condiciones. pic.twitter.com/5rpuh6cyuw
— Fonsi Loaiza (@FonsiLoaiza) March 30, 2020
Última hora: estamos el grupo de médicos de la tarde en el IFEMA esperando para entrar y sustituir a nuestros compañeros de la mñana y no nos dan EPIS NI MASCARILLAS. Nos negamos a entrar sin las médicas de protección necesarias. @rtve @laSextaTV @sanidadgob @telecincoes @cuatro
— Anxelo Fernandez (@anxeloaxse) March 29, 2020
La Comunitat de Madrid va habilitar la setmana passada, amb l'ajuda de la UME de l'exèrcit, fins a 1.396 llits hospitalaris i d'UCI a la Institució Firal de Madrid (IFEMA) per poder fer front al coronavirus, després que l'allau de casos de la regió saturés la sanitat pública.
Una colega me envía indignada estas fotos del funcionamiento interno de IFEMA donde ella trabaja ahora mismo. (He cubierto caras)
— Mónica Lalanda (@mlalanda) March 29, 2020
Cuantos días tardarán todos estos compañeros en estar infectados?
Por favor....el abuso de la vocación y la entrega de los sanitarios, mata. pic.twitter.com/PEwAOGZpzn
Pues mi pareja, médico trabajando en IFEMA, ha dado positivo en coronavirus.
— Rimbaud⚖️ (@rimbaudarth) March 28, 2020
Afortunadamente está bien, pero ahora se va a tener que pasar bastantes días en casa hasta que pueda volver a atender a gente que lo necesita. Todo por falta de material.
Esto es una vergüenza.