Correus decidirà aquest dilluns si retira la corona del seu logotip. L’empresa està treballant en un canvi d’imatge i alguns membres de la direcció s’han mostrat a favor de retirar aquest símbol monàrquic. Segons ha avançat El Confidencial Digital, el Consell d’Administració es reunirà aquest matí per debatre i resoldre la proposta.
Els defensors del canvi al·leguen que cal modernitzar la companyia davant la forta competència d’empreses com Amazon per “donar més vida a Correus i apropar-se als joves” i consideren que la corona és un símbol “antiquat”. Altres directius, en canvi, aposten per mantenir-la per no obrir una “polèmica innecessària”.
El groc, sí
Per altra banda, el que sí que mantindrà la companyia és el groc com a color corporatiu. En aquest cas, no hi ha hagut polèmica, ja que es tracta d’un color utilitzat per la majoria d’empreses de correu europees.
El color groc i el logotip coronat es va crear amb l’arribada de la democràcia espanyola i la definició de l’Estat com una monarquia. Des d’aleshores, no s’han fet canvis en la marca.
Qui ho decidirà?
Segons informa el mateix diari, la decisió està en mans del president, Juan Manuel Serrano, i la seva cúpula. Serrano era cap de gabinet del president espanyol Pedro Sánchez i va ser nomenat cap de l’empresa pública per ell mateix ara fa un any. Serrano és un històric militant socialista i, per això, sigui quina sigui la decisió final, la polèmica estarà servida.