Creu Roja Girona va destinar 10.000 euros en ajuts a famílies gironines que no podien pagar les factures de llum o gas durant el 2017. En total, se'n van atorgar 121. L'entitat també ha anunciat que aquest 2018 treballaran de forma coordinada amb la companyia Iberdrola per evitar talls de subministrament en casos de pobresa energètica. L'acord a què han arribat estableix que Creu Roja farà un informe social en els casos de vulnerabilitat i ho posarà en coneixement de la companyia de gas i llum de manera que aquesta última mantindrà el subministrament d'acord amb el que preveu la Llei 24/2015 de mesures urgents per fer front en l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i pobresa energètica. I en cas que s'hagi tallat el subministrament abans que arribi la comunicació, el servei quedarà restablert en les 24 hores següents sense que comporti cap tipus de cost ni comissions.
A partir d'aquest acord, Iberdrola també es compromet a assessorar de forma individualitzada els usuaris per determinar quin és el millor contracte en cada cas, estudiant per exemple l'adaptació de la potència contractada o informant-los sobre el bonus social. Per la seva banda, Creu Roja continuarà oferint assessorament, informació i formació sobre diferents aspectes relacionats amb l'estalvi energètic. Durant el 2017, una trentena de persones van participar en els tallers dedicats a aquest tema.