El consum d'aigua per habitant a Girona ha augmentat gairebé un 10% en dos mesos, del novembre del 2024 al gener del 2025. Una situació que l'Ajuntament descriu com a "preocupant", ja que la ciutat està en fase d'alerta per sequera. En paral·lel, les reserves d'aigua dels pantans també han disminuït els últims mesos. Per això, el consistori fa una crida tant a empresaris com a veïns perquè facin un ús responsable de l'aigua. "Malgrat la percepció general que la situació ha millorat els darrers mesos, la realitat és que la situació de fons de la sequera continua sent crítica. Per això és important continuar fent un ús responsable de l'aigua per evitar malgastar aquest bé essencial", subratlla el regidor d'Acció Climàtica, Sergi Cot.

Girona ha passat d'un consum de 179,32 litres per habitant (l/hab) al dia el mes de novembre del 2024 a 196,72 l/hab al dia aquest gener passat, fet que representa un increment del 9,7%. Es tracta d'un consum elevat, sobretot tenint en compte que suposa haver gastat més aigua que a la primavera o a l'estiu passats, quan ara és una època en la qual hi ha menys consum derivat del reg de jardins i l'ompliment de piscines. En concret, el mes de maig del 2024, el consum era de 168,84 l/hab al dia; el juny, 166,80 l/hab al dia; el juliol, 167,29 l/hab al dia, i l'agost, 174,76 l/hab al dia.

L'Ajuntament demana fer un ús responsable de l'aigua

Tot i que Girona encara està lluny del límit de consum global actual, situat en els 250 l/hab al dia i que inclou el consum domèstic, industrial, comercial i d'usos municipals, l'equip de govern vol revertir aquesta tendència i demana a les activitats econòmiques i a la ciutadania que facin un ús responsable de l'aigua. L'Ajuntament també difondrà diferents accions que es poden fer en el dia a dia per reduir-ne el consum.

L'evolució de les reserves d'aigua del sistema Ter-Llobregat també va a la baixa els darrers mesos. Concretament, segons remarca l'Ajuntament de Girona en un comunicat, s'ha passat d'un volum d'ompliment del 36,3% a finals del novembre del 2024 a un 33,6% a finals del mes de gener.

Els embassaments de les conques internes catalanes es troben al 31,37% de les reserves d'aigua, quan dimarts passat estaven al 31,55%, fet que suposa una disminució de 0,18 punts en una setmana. Es tracta del darrer informe sobre l'estat dels embassaments de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) consultat aquest dimarts i amb dades agregades el dia anterior.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!