Continua el conflicte entre RTVE i Movistar pel fitxatge de David Broncano. El mes de setembre, la temporada a TVE ha d'arrancar amb el programa de Broncano —aposta estrella de la corporació que ha provocat un sisme a la cúpula— però encara hi ha molts detalls que segueixen en l'aire. Les emissions del programa encara es poden seguir a Movistar+, i va ser el mateix còmic que fa uns dies va apuntar que, a dos mesos de la seva arribada a RTVE, encara no tenia clar si el programa es podria estrenar mantenint la marca La Resistencia. Segons apunta El Independiente, fonts de Telefónica asseguren que la marca és seva i que no tenen cap intenció de desprendre-se'n. Aquest fet obre la porta que la cadena continuï explotant l'espai amb un altre presentador o que retiri el programa de la cadena, però que es quedi amb el nom. A més, també podrien obligar a la productora, Terrat Gestions XXI, a planificar el projecte de Broncano al prime time de RTVE, però amb un nom i una estètica diferents de l'habitual.
Acord entre RTVE i Movistar?
Malgrat la mala maror entre les dues companyies, no es descarta completament poder arribar a un acord, segons el digital. De moment, però, Movistar no té cap intenció de donar el seu braç a tòrcer i pretén jugar amb la marca La Resistencia com vulgui. Movistar considera que tant el logo com el nom del programa s'han convertit en una insígnia per a la cadena durant molt de temps, fins i tot, van crear un canal propi per emetre contínuament el programa de Broncano. De moment, però, la direcció de Movistar+ encara no ha decidit que farà amb el programa ni amb el canal creat per emetre l'espai.
El programa de David Broncano s'ha convertit en un símbol de la cadena i juntament amb el futbol un dels seus vaixells insígnia. Tanmateix, no sempre tot han estat flors i violes, ja que la direcció de la cadena va estar a punt de cancel·lar les emissions del programa, però el fenomen a les xarxes i les audiències van inclinar la balança cap a continuar, un fet que no va agradar a José María Álvarez-Pallete i altres directius de la televisió que apostaven per tallar la relació. Malgrat la presència de l'espai a les xarxes, durant les últimes temporades, no han deixat de perdre audiència i només compta amb un 0,15% de quota de pantalla i si es compara amb els seus màxims, ha perdut un 60% de l'audiència. La presidenta interina de la corporació espanyola, Concepción Cascajosa, ha contestat a preguntes sobre el programa de Broncano, al qual es refereix com "nou programa d'accés PT". Tanmateix, l'acord al qual van arribar inclou contractar el presentador, però també la resta del seu equip, entre qui es troben dues figures clau del programa: Jorge Ponce i Grison, i el director del programa, Ricardo Castella.
Detalls del fitxatge de Broncano
RTVE i David Broncano han signat un contracte per dues temporades —2024/2025 i 2025/2026— i s'emetran un mínim de 155 programes a l'any amb un cost de 87.795 euros cadascun. La facturació mínima anual de la productora serà de 13.608.225 euros, amb un pressupost màxim de producció de 14.076.135. Amb tot, una de les clàusules indica que "el pressupost per cada temporada podrà rebaixar-se en funció de nous acords entre les parts, segons les necessitats del programa i/o del cost final d'aquest".
Un altre dels punts del contracte apunta que RTVE haurà de conèixer i aprovar la resta de participants del programa, així com la seva retribució i condicions de contractació, i s'insisteix que la corporació mantindrà el dret a veto sobre el personal que consideri que no compleix les condicions que marca la cadena. S'assenyala que "la productora gaudirà de llibertat de producció i creativa, però haurà de respectar el Manual d'Estil d'RTVE". A més, assenyala que malgrat la llibertat del programa, la corporació podrà efectuar "les modificacions que resultin necessàries per adequar el contingut dels guions i altres aportacions creatives".