El Sindicat Manter de Barcelona ha denunciat el col·lapse de la web i les oficines del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) a l'hora de fer la inscripció als cursos de català i ha reclamat a l'administració que n'ampliï l'oferta per tal de donar una cobertura adequada a la demanda. "Una vegada més, la quantitat de gent intentant-ho informàticament o anant a les oficines demostra que la població immigrada vol aprendre català", ha afirmat el sindicat a través d'una publicació a X, on ha detallat les dificultats que s'han trobat en el procés per intentar inscriure diverses persones als cursos de llengua catalana, per als quals es pot fer la inscripció aquest dilluns i dimarts al matí. "Només hem aconseguit inscriure a cinc persones, dues de les quals no tenen plaça en l'horari que poden anar-hi", han lamentat. El sindicat ha criticat que l'oferta de classes té horaris reduïts, fet que "exclou a moltes persones" que no poden conciliar les classes amb la feina o la família. "No necessitem campanyes de comunicació per aprendre català: necessitem classes, tan senzill com això.", han afirmat.

El sindicat ha criticat que el CPNL només ofereixi fer la inscripció dos dies en horari laborable, quan molts dels interessats en aquests cursos són migrants que tenen "feines extremadament precàries" i que no poden permetre's el luxe de faltar a la feina un dia, i, d'altra banda, també han retret que la web només estigui disponible en català, espanyol, francès i anglès. "Com pot ser que un web de cursos de català sigui accessible en tan pocs idiomes?", s'han preguntat. Davant aquestes dificultats, han decidit organitzar-se per tal d'ajudar desenes de persones a apuntar-se. Relaten que primer ho han intentat de forma telemàtica, però davant el col·lapse de la web, han trucat al CPNL, que els ha recomanat adreçar-se a les oficines per fer la inscripció de forma presencial. El sindicat popular ha compartit un vídeo d'una oficina del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Lleida, on desenes de persones s'aplegaven en una llarga cua. "Molta gent ha abandonat abans d’arribar a la taula d’inscripció: gent gran que no podia estar tanta estona plantada, gent que havia de tornar a la feina o que portava un infant petit a coll", han denunciat des de l'entitat. 

Òmnium Cultural reclama donar "una resposta de país"

La denúncia del Sindicat Manter ha tingut múltiples reaccions a les xarxes, incloent-hi la del president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich, que fa uns dies ja va alertar de la necessitat d'ampliar l'oferta de cursos de català, i ha recordat que segons l'última enquesta d'usos lingüístics de la Generalitat hi ha 2,3 milions de persones que volen aprendre o millorar el català. "Cal que donem una resposta de país", ha afirmat.  

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!