Els autobusos de Barcelona, finalment, no aniran a la vaga. La secció de busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de la UGT ha anunciat a través del seu perfil de Twitter que desconvoquen aquesta aturada, que estava programada entre el 28 de febrer i el 3 de març —de manera que coincidia amb la celebració del Mobile World Congress—. Expliquen que han arribat a un acord "favorable per a la plantilla, conjuntament amb la majoria del Comitè d'Empresa de TMB". Entre els consensos assolits entre les diverses parts, s'actualitza el concepte salarial Complement de Lloc de Treball a les taules retributives a la nòmina del febrer de 2022.
L'altre punt que figura en l'acord subscrit entre la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral amb els representants dels treballadors i l'empresa és sobre el conveni col·lectiu, que està en fase de negociació. A la llista de compromisos, expliquen que es fixa una vigència del conveni que serà d'un mínim de 3 anys i un màxim de 6, així com la creació d'un "sistema de productivitat que permeti la percepció d'una bonificació, de caràcter variable, per un import màxim de 610 euros anuals". Aquest complement es basarà en les "condicions de compliment d'objectius i forma de mesurament dels mateixos i també en els criteris d'abonament" que detallen en el document signat per totes les parts implicades.
El sindicat havia anunciat la convocatòria de vaga i cridaven a aturar l'activitat durant les franges de 8:30 a 10:30 hores, de 16:30 a 18:30 hores i de 22 a 00 hores els dies 28 de febrer, 1, 2 i 3 de març. Ho feien per reclamar els 25 milions que TMB no va abonar als treballadors per "un error comptable" en els últims 18 anys. Transports Metropolitans va comunicar aquesta notícia a finals de l'any 2021 i ja aleshores UGT va manifestar el seu rebuig amb la decisió que havia adoptat l'empresa, que era retornar durant el 2022 la quantitat que obliga la llei, que feia referència als darrers 12 mesos. Era una quantia que es quedava en 1,7 milions d'euros.
Es manté la vaga de Ferrocarrils
En canvi, la vaga que de moment es manté és la dels Ferrocarrils de la Generalitat. El Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF) va convocar una aturada de nou dies, que va començar el 22 de febrer i acabarà el 4 de març. La Generalitat va fixar uns serveis mínims del 85% durant els dies del Mobile, que seran entre les 5 i les 10 hores, i entre les 15 i 20 hores. La resta del dia, els serveis mínims seran del 50%. L'aturada es desenvolupa en quatre franges: des de la mitjanit fins a les 4 hores de la matinada, entre les 5 hores i les 10 hores, entre les 15 hores i les 20 hores i des de les 23 hores fins a la mitjanit. SEMAF explicava en l'anunci de la convocatòria que fan vaga per exigir una millora "de la seguretat operativa a les línies" i assenyalava la direcció de FGC per "donar llargues i guanyar temps sense reconèixer el problema ni posar solucions reals per ser capaços de gestionar correctament el servei ferroviari que ofereix la Generalitat".