Desconvocada la vaga de Rodalies d'aquest divendres i dilluns, segons han informat fonts de Renfe i fonts sindicals aquest dijous. Es tractava d'una aturada parcial als centres de gestió de la companyia, a la qual també estaven cridats supervisors i personal de taquilles. La protesta es va convocar per demanar més personal en aquests centres per fer front a la gestió de l'alt nombre d'incidències que afecten la xarxa i per denunciar la manca tant d'interventors com de personal a les estacions. La vaga anava a tenir lloc aquest divendres 16 de febrer i dilluns 19 de febrer entre les 7.00 i les 9.00 hores, i entre les 15.00 i les 17.00 hores.
Els sindicats UGT i CCOO han arribat a un acord amb Rodalies per establir una comissió de seguiment específica per al tractament i valoració dels canvis que s'hauran de fer en el personal d'intervenció dels serveis comercials de Barcelona. Renfe s'ha compromès a dotar de "recursos humans suficients per continuar amb el rejoveniment de la plantilla" en els pròxims processos de mobilitat, segons l'acord consultat per Europa Press.
L'acord entre Renfe i sindicats
De la mateixa manera, la companyia "seguirà treballant" en la cerca d'alternatives que permetin reduir el desarrelament i les pernoctacions que es donen. La companyia també està fent avenços per contractar una pòlissa d'assegurances per a les despeses sanitàries que hi pugui haver a França en el marc del servei d'alta velocitat en el país i que analitzarà la viabilitat que els actuals serveis a Lió i Marsella comptin amb dos operadors N1 del col·lectiu comercial.
Per a les aturades d'aquest divendres i dilluns, el Departament d'Empresa i Treball ja havia decretat uns serveis mínims del 40% als centres de gestió i d'almenys un treballador "operacions del tren" per donar suport als maquinistes que no tenen visibilitat total per fer aquesta maniobra. Els sindicats havien anunciat la convocatòria per reclamar més personal. Concretament, denunciaven que "Renfe ha anat descapitalitzant de personal els serveis de comercial de Catalunya en els darrers anys de forma desproporcionadament inversa al nombre de viatgers i d'incidències que patim a Rodalies". Apuntaven a la manca d'interventors als trens, de personal a les estacions i en el centre de gestió de Rodalies de Catalunya, on criticaven que s'ha produït un "greu empitjorament en la qualitat del servei". En aquest centre, recordaven, és on es coordinen i resolen les incidències que es produeixen a la xarxa de Rodalies. UGT i CCOO van assegurar que Catalunya és on es produeixen més incidències a tot l'Estat i que es multipliquen per set les de la segona comunitat amb més casos i, alhora, "on proporcionalment les atén menys personal".