La situació de les oficines de la DGT és "preocupant". Així ho denuncien des del sindicat CC.OO., que afirmen que en les oficines d'atenció a la ciutadania de la DGT hi ha més de la meitat de vacants sense cobrir. En xifres més concretes, a Catalunya el nombre de vacants arriba gairebé al 75% a Girona, mentre que a Tarragona i Sabadell se supera el 60%, i a Barcelona i Lleida és del 55%. Una situació que des del sinidicat titllen de "crítica" i "molt preocupant". Segons el sindicat, si la situació no es resol, la mateixa Direcció General de Trànsit es podria veure obligada al tancament total d'algunes dependències, per la qual cosa la ciutadania hauria de desplaçar-se a altres províncies per a dur a terme els tràmits corresponents.
Per a posar remei a aquesta problemàtica, CCOO demana mesures per garantir la seguretat viària davant de la pèrdua de personal a les prefectures de Trànsit. Des del sindicat alerten del risc d'augment d'accidents i morts a les carreteres a causa de la pèrdua de personal i les privatitzacions de serveis públics. En gairebé el 60% de les províncies, més de la meitat dels llocs de les oficines d'atenció al públic de Trànsit es troben sense cobrir, el que fa que sigui difícil gestionar la demanda ciutadana. Aquest problema és especialment greu en zones com Eivissa, Navarra, Tarragona, Girona, Madrid, Castelló, Huelva, Barcelona, Guadalajara, Toledo i Terol, on la taxa de llocs vacants supera el 80%.
Per abordar aquesta problemàtica, CCOO demana que es cobreixin les places vacants existents a les prefectures de Trànsit i que el govern espanyol doti el servei amb la quantitat de personal necessària per garantir la seguretat viària i l'atenció en aquest servei públic. A més, exigeixen una Oferta d'Ocupació Pública específica per continuar lluitant contra les defuncions en la carretera.
La situació "és encara més preocupant" si es té en compte que la DGT està externalitzant serveis en un organisme autònom estretament relacionat amb el sector de l'automoció, que representa el 10% del PIB del país. El correcte funcionament d'aquest sector depèn sobre manera de tràmits com les matriculacions i altres gestions que es realitzen a Trànsit. Per tant, la pèrdua de personal pot tenir un impacte significatiu en un dels motors econòmics del país, segons denuncien des del sindicat.
La falta de personal pot comportar un augment de l'accidentalitat
Adverteixen que la falta de personal i la privatització de serveis essencials per a la seguretat viària, com els Centres de Gestió i els serveis de vigilància d'helicòpters, poden portar a un augment d'accidents i morts a les carreteres. Aquests serveis han demostrat ser claus per a la seguretat viària i han ajudat a reduir el nombre de morts en accidents de trànsit en un 80% des de 1989. Actualment, els vuit centres controlen més de 1.700 cambres, 2.000 panells informatius i 2.400 estacions de presa de dades, a més de diverses zones amb carrils reversibles. En resum, CCOO exigeix un augment de les plantilles per garantir la seguretat dels conductors i les conductores i proporcionar una atenció adequada a la demanda ciutadana. La falta de personal i la privatització dels serveis essencials per a la seguretat viària poden posar en perill les vides dels conductors i les conductores i tenir un impacte negatiu en l'economia del país.