n 2022 es van registrar més de 86.000 accidents de trànsit a Espanya, resultant en 1.100 víctimes mortals i nombrosos ferits. Tanmateix, el 2023 les taules indemnitzatòries es van incrementar en un 8.5%, i es preveu una revalorització del 3.8% per a 2024.
Per atendre aquest elevat volum de casos, durant els últims anys s'està aplicant tecnologia a processos legals. La digitalització al sector legal està contribuint a la democratitzar l'accés a l'assessorament jurídic, eliminant la necessitat d'advocats locals per gestionar reclamacions significatives i els costos que això comporta. L'especialització impulsada per la tecnologia està desenvolupant un nou marc de confiança dels usuaris a nous operadors jurídics reconeguts al sector, independentment de la seva ubicació geogràfica.
Encara que la transformació digital en el sector jurídic està sent gradual, projectes com Calculatuindemnización estan liderant el canvi en oferir una experiència digital centrada en l'usuari en l'àmbit de la reclamació civil.
Malgrat les eines tecnològiques disponibles, la principal barrera és la percepció de l'usuari cap als operadors jurídics digitals: "En la nostra opinió i experiència -afirma Víctor Climent, CEO de Calculatuindemnización- la barrera més complicada és la visió que l'usuari té davant l'operador jurídic digital, doncs confiar un assumpte personal, en el nostre cas, traumàtic, com són els accidents de trànsit, cap a un operador jurídic que no ve referenciat, és en molts casos el factor limitant perquè l'operador jurídic no es decideixi a digitalitzar la seva companyia".
Malgrat aquest desafiament, Calculatuindemnización, companyia legaltech que aposta per la tramitació 100% digital de la reclamació d'indemnitzacions per accident de trànsit, s'ha posicionat com un referent al sector gràcies al seu model digital especialitzat, que ha revolucionat la forma que es gestionen les reclamacions per lesions derivades d'accidents de trànsit.
A través de la seva tecnologia pròpia i el seu enfocament centrat en l'usuari, la companyia ha aconseguit gestionar una cartera activa de més de 1.800 de lesionats i espera duplicar les esmentades xifres el 2024. Amb una quota de mercat del 4%, la companyia espera créixer fins al 10% gràcies a una estratègia de creixement al sector basada en una intensificació de la tecnologia i l'optimització de processos.
Amb l'entrada de projectes jurídics com Calculatuindemnización, l'aposta se centra a aportar i concentrar el valor de la relació jurídica entre operador i usuari particular, amb l'aplicació de tecnologia user friendly que ajudin ambdues parts, a optimitzar el procés jurídic des d'ambdós extrems.
En aquest sentit, la digitalització de processos que busquen l'optimització d'una reclamació que és traumàtica per a l'usuari ha contribuït a democratitzar l'accés de la població als recursos jurídics en aquest àmbit ja que "ja no és necessari tenir advocats referents en el teu entorn per delegar assumptes que representin un perjudici important en el teu dia a dia", explica Víctor Climent.
Per al CEO de Calculatuindemnización, "el sector tendeix de forma inequívoca a l'especialització gràcies a la tecnologia, pel que liderem aquest propòsit a fi de culminar un context en el qual, en uns anys, l'usuari que tingui un accident confiarà més a delegar el seu assumpte a un operador jurídic especialitzat i reconegut al sector, amb una trajectòria online, que atendre a una referència d'un advocat o un familiar, sense especialització ni reconeixement", conclou.
El repte tecnològic implica també, com a element clau i diferenciador en relació amb el despatx tradicional d'advocats una forta especialització allunyada del plantejament del pluridisciplinari que representa més del 80% dels despatxos d'advocats actualment.