El director general de l'Institut Català d'Oncologia (ICO), Ramon Salazar i Soler, ha dimitit aquest divendres després que aquesta setmana la Conselleria de Salut li obrís un expedient per aclarir si va rebre pagaments de farmacèutiques que no va declarar al Portal de Transparència de la Generalitat i per la presumpta activitat privada que realitzava al capdavant d'una empresa pròpia fundada per ell mateix a nom de la seva dona, des que és director de l'ICO. Tal com ha avançat aquest divendres El Periódico, l'expedient encara continua el seu curs, però Salazar ja ha dimitit.
El Departament de Salut va obrir dilluns passat un expedient informatiu al fins ara director de l’Institut Català d’Oncologia, Ramon Salazar, per aclarir si va rebre pagaments de farmacèutiques que no va declarar al Portal de Transparència de la Generalitat; amb l'objectiu d'actuar en conseqüència amb les sancions pertinents, si finalment es constata que ha estat així, tal com han expressat fonts de Salut a l'ACN. Segons la investigació d'El Periódico, Salazar hauria cobrat, com a mínim, 14.036,09 euros que no va declarar fins de set laboratoris diferents el 2022, any en què va assumir el càrrec de director general de l'ICO. Salazar, com a alt càrrec, estava obligat a declarar tots aquests ingressos.
Metges de Catalunya demana responsabilitats
El sindicat Metges de Catalunya ha demanat aquest dijous que el Departament de Salut actuï "de manera expeditiva" en cas que es confirmi que el director de l'Institut Català d'Oncologia (ICO), Ramon Salazar, va rebre pagaments de farmacèutiques que no va declarar. En un missatge de la xarxa social 'X' (Twitter), Metges de Catalunya ha reclamat aquest dijous a Salut que "sigui estricte amb el compliment de les lleis de transparència i d'incompatibilitats per part dels alts càrrecs de la Generalitat". A més, si es confirma l'incompliment per part de Salazar de declarar els pagaments, "cal actuar de manera expeditiva" perquè "l'exemplaritat i l'ètica han de regir la gestió pública".
Oncòleg de llarga trajectòria
Ramon Salazar i Soler (1969) va ser nomenat director general de l’Institut Català d’Oncologia el passat 13 d’abril de 2022. Amb una llarga trajectòria professional en el camp de l’oncologia, Salazar és llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona l’any 1993 i es va especialitzar en Oncologia Mèdica l’any 1998 a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Va assolir el grau de doctor en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1999. Salazar també és professor agregat i codirector del Màster de Competències Mèdiques Avançades (CMA) del Departament de Ciències Clíniques de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.