L’Àrea de Drets Lingüístics i Empresa de la Plataforma per la Llengua ha ofert ajuda jurídica a dues persones que van denunciar haver patit un tracte discriminatori per parlar en català en dues àrees de servei.
El primer cas va tenir lloc a la localitat de Bellreguard, al País Valencià quan el client va dirigir-se a l’encarregada de la benzinera per facilitar-li el número CIF de la targeta professional. Segons l’afectat, l’empleada li va dir que no l’entenia i li va “exigir” que parlés en castellà. En aquest moment, l’afectat va decidir seguir la conversa en anglès cosa que va desfermar “un seguit d’insults i retrets per part de la treballadora”. L’home va demanar la intervenció de la policia i va fer ús del llibre de reclamacions de la benzinera.
El segon cas va succeir en una estació de servei de l’AP-7 a l’Hospitalet de l’Infant. El treballador de l’àrea de servei no va entendre el DNI de l’afectat i aquest el va teclejar a l’ordinador ell mateix per no fer servei el castellà. Davant d’aquesta actitud, el treballador va contestar-li amb “actitud desafiant i amb una sèrie de comentaris que feien referència a l’Exèrcit i a la Guàrdia Civil” i el va titllar de “separatista”. Fet que va propiciar, també, que l’afectat demanés per omplir el full de reclamacions.
Després d’aquestes dues situacions, la Plataforma per la Llengua denuncia que hi ha un “incompliment de la legalitat vigent en matèria lingüística per part de moltes empreses”. Plataforma per la Llengua ha decidit “assessorar jurídicament els dos usuaris afectats” i ha demanat “la implicació i intervenció de les administracions corresponents per tal d’erradicar aquest tipus de casos de manera urgent”.