Una passatgera a bord d'un ferri de Baleària va denunciar ahir a través de Twitter, haver estat discriminada per parlar català. Segons explica l'afectada, es va dirigir a un treballador per preguntar si es podria fer ús de la piscina durant el trajecte. "Te he entendido, pero háblame en español", va etzibar-li. "És que em sap greu, però jo parlo català".
"Pues no habrá piscina", la resposta definitiva, és el nou "Si eres español, habla español", el cèlebre lema del franquisme que convidava a l'ostracisme qualsevol parla que no fos la llengua de Cervantes. Aquest és el tuit que denuncia els fets.
Sobre el respecte als drets lingüístics, teniu alguna cosa a dir, @Balearia? Ferry Ciutadella-BCN:
— Natalia Touzón (@ntouzon) 11 d’agost de 2018
-Hola, sabeu si la piscina es podrà fer servir durant el viatge?
- Te he entendido pero háblame en español.
-Es que em sap greu però jo parlo català.
- Pues no habrá piscina.
D'entre el centenar de respostes al tuit viral n'hi ha que denuncien també haver patit episodis de discriminació a Baleària. Una és el cas de l'actor Fermí Fernández, que ha titllat els treballadors de superbs i mal educats: "Baleària no és una opció a recomanar", ha sentenciat.
Fa molts anys ja vaig tenir el mateix problema. Tant amb el personal de bodega com amb la tripulació: soberbis i maleducats. @Balearia no és una opció a recomanar.
— Fermí Fernàndez (@Fermi_Fdes) 12 d’agost de 2018
Fa un mes em va passar el mateix en el trajecte Palma-BCN i encara estic esperant que @Balearia m’expliqui què pensen fer al respecte. #AlertaUltra #fatxesabord https://t.co/x4ntapJsVI
— tomeu moll-mas #CDR (@tameiou) 12 d’agost de 2018
La resposta de l'empresa, amb seu a Dénia, no s'ha fet esperar. I és que el tuit va córrer com la pólvora per les xarxes: "Ens disculpem per una resposta que no s'adiu al nostre estàndard o model d'atenció al client". Ara caldria saber si es tracta d'un problema a l'estàndard empresarial o al model d'atenció al client. Potser en ambdós.
Hola Natalia com t'ha comentat el director d’hotel ens disculpem per una resposta que no s'adiu al nostre estandard o model d’atenció al client.
— Baleària (@Balearia) 11 d’agost de 2018