Un forn de Maó ha demanat disculpes per un episodi de catalanofòbia. "Visca la nostra cultura", han expressat els propietaris, en un breu comunicat recollit per dBalears. Els fets es van conèixer la setmana passada, quan un usuari de Twitter va denunciar "discriminació lingüística" a Es Llonguet Forn Artesà de la capital menorquina. Segons va relatar, una clienta va comentar que era una "llàstima" que no la poguessin atendre en català en un lloc on tot està escrit en català. "Estamos en España y yo hablo en lo que me da la gana", va respondre la dependenta.
#DiscriminacióLingüística a "Es Llonguet Forn Artesà" de Maó. Una clienta comenta que és una llastima que un lloc on tot escrit en català , no la poden atendre en català. Resposta de la dependenta "Estamos en España y yo hablo en lo que me da la gana" i deixa d'atendre-la.
— Joan Fuster (@JoanFusterPV) August 4, 2024
Si la resposta no fos prou, la dependenta va deixar d'atendre-la. La clienta va cedir i va canviar al castellà, sense èxit: va ser ignorada. Llavors, va demanar el full de reclamacions i li van dir que no en tenien. "La resta de dependentes fan com si res, ningú es disculpa ni res", conclou l'usuari.
La client havia canviat al castellà i la dependenta la ignora. En això la client demana full de reclamacions. Diuen que no en tenen!? La resta de dependentes fan com si res, ningú es disculpa ni res. @dbalears @PlataformaPV https://t.co/1T7w5WEqm2
— Joan Fuster (@JoanFusterPV) August 4, 2024
Una setmana després dels fets, els propietaris han difós un breu comunicat per demanar disculpes per aquest episodi de catalanofòbia. "Estimats i estimades, en nom de tot l'equip d'Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s'ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets", comença el text.
Els propietaris relaten que fa molts anys que vetllen per l'ofici de fer pa, "per compartir la rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits", amb la gent que vol tastar allò que fan i amb la gent que té ganes de formar part de la comunitat. "De nou, ens volem disculpar en nom de tot l'equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació", afegeixen. A més, aclareixen que sí que hi havia fulls de reclamació i que "l'encarregada era nova, duia dos dies d'incorporació i estava en formació". "Ens posam a disposició de la persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte", diuen, abans de concloure: "Visca la nostra cultura i visca el bon tracte cap a la gent".