Els viatges de turisme de luxe s'han disparat des del mes de setembre i fins a Cap d'Any, amb un increment del 70% respecte al mes d'agost.
Encara que el sector va acabar la temporada estival amb bones xifres, davant les ganes dels viatgers de sortir d'Espanya i l'obertura gradual de destinacions, no ha sigut fins a partir de l'1 de setembre quan s'ha registrat un creixement "exponencial", tant en el turisme vacacional com en el corporatiu.
El turisme de luxe es dispara
Segons la directora executiva d'Atlantida Travel, Pilar Vivet, des de setembre no deixen d'entrar peticions i reserves per a viatges planificats fins a Cap d’Any, sobretot, familiars.
També ha augmentat el pressupost dels viatges i, si en aquesta agència de luxe la mitjana era d'uns 5.000 euros per persona, ara és de 1.000 euros més per l'estalvi que molta gent ha aconseguit en pandèmia i que els ha permès allargar les seves estades i donar-se més capricis.
Per a Vivet, venim d'una "travessa en el desert" que ha canviat "tots els paradigmes", entre ells les preferències dels viatgers, que aposten clarament per espais oberts i naturalesa. Durant l'estiu les destinacions predilectes han estat les Maldives, Costa Rica i diversos països d'Àfrica, com Tanzània.
Les destinacions i activitats més luxoses
De fet, alguns països africans s'estan convertint en alguna de les destinacions més demandades, amb els safaris com a producte estrella, ja que, un cop allí, els turistes viatgen amb cotxe particular i es troben amb la immensitat dels parcs naturals, alguna cosa que han trobat a faltar en pandèmia.
Una altra de les destinacions preferides, Costa Rica, que ja té tots els hotels d'alta gamma complets per a Nadal i Cap d'Any i hi ha moltes peticions també per viatjar al Japó quan obrin les fronteres.
De la mateixa manera, Àsia seguirà sent una destinació molt demandada a mesura que els països obrin les portes al turisme, com passarà ben aviat amb Tailàndia, Singapur o Índia.
Avions i vaixells privats
Una nova tendència que ha arribat amb força entre els clients que s'ho poden permetre és la reserva d'avions i vaixells privats per a trajectes, principalment, curts, que ofereixen més seguretat, ja que permeten compartir espai tan sols amb la família o els amics.
També ha guanyat terreny la demanda de viles, allotjaments amb tots els serveis d'un hotel, que faciliten la privadesa dels clients.
Els viatges filantròpics
Les agències de turisme de luxe ja estan estudiant diversos productes que són tendència en altres parts del món i que encara no han arribat a Espanya, com els "viatges filantròpics".
Aquest tipus d'experiències ja és una realitat als Estats Units, on hi ha gent d'alt poder adquisitiu que busca fer un "viatge diferent", explica Pilar Vivet, que posa l'exemple d'un turista nord-americà que va aportar diners i va viatjar a una reserva de Sud-àfrica que desenvolupava un programa per tallar els ullals a rinoceronts i evitar, així, que siguin caçats per furtius.
En el nord d'Europa, algunes agències organitzen subhastes entre els viatgers amb finalitats benèfiques que van destinades des de promoure edificacions en col·legis en països africans a actes en favor dels animals.
Una altra tendència que comença ara són els hotels 'pop up' o efímers, que es creen en plena naturalesa per a un client d'un nivell adquisitiu altíssim que gaudirà d'alguna cosa "única i irrepetible": això sí, aquest tipus d'allotjaments per exemple enmig d'Islàndia pot costar entre 300.000 i 600.000 euros en funció del nombre de persones.