El 2025 ha portat bones notícies a ElNacional.cat. Durant el mes de gener, el diari digital ha refermat el seu lideratge com a mitjà de comunicació més llegit en català. Així ho acredita el rànquing de mitjans que cada mes publica l’Oficina de Justificació de Difusió (OJD). Durant el primer mes del nou any, ElNacional.cat va arribar a la xifra de 2.292.262 navegadors únics només en llengua catalana. La xifra és un 7% superior a la del mes de desembre del 2024. Al setembre aquest valor era d’1,6 milions, de manera que, des que va començar el curs, l’augment ha estat del 37%.
Amb aquestes xifres, ElNacional.cat renova còmodament el seu lideratge en el panorama mediàtic català per quart mes consecutiu. En segona posició hi ha RAC1.cat, amb poc més de dos milions d’usuaris únics (2.028.066) i l’Ara.cat, que pateix una davallada del 15% respecte al desembre i torna a caure a la tercera posició (1.549.914 navegadors únics). Altres publicacions ja queden més enrere com Elpuntavui.cat, amb 634.981. L’edició catalana d'El Periódico cau un 20%, no arriba als 200.000, i baixa fins a la 14a posició del rànquing.
Domini absolut en català
Aquest domini en català és absolut, ja que el rànquing de l’OJD col·loca en la mateixa llista tots els mitjans que publiquen notícies en català: cap altre portal, sigui diari, ràdio o televisió, supera ElNacional.cat. I per si no n'hi hagués prou, El Nacional també lidera en un altre dels paràmetres que es tenen en compte a l’hora d’avaluar les audiències: les pàgines vistes. En aquest punt, ElNacional.cat es dispara i supera la barrera dels 30 milions. Concretament, van ser 31.916.678, és a dir, a tocar dels 32 milions. Rac1.cat es queda amb 31,5, per bé que cal subratllar que en aquesta "competició" ElNacional.cat hi juga únicament amb el diari digital, mentre que RAC1.cat inclou en aquest rànquing els clics d’usuaris que escolten la ràdio a través d’internet, ja sigui en directe, en pòdcast o escoltant en diferit programes de l’emissora.

Diversos factors expliquen el lideratge indiscutible d'El Nacional, però el principal és que ha aconseguit crear una comunitat molt fidel de lectors que confien en els seus continguts, cada cop més diversos, transversals i que toquen diferents àmbits de la societat com la política, l’economia, l’entreteniment, els successos, els esports, la cultura, la gastronomia o la premsa del cor. I a aquesta capacitat d’explicar l’actualitat en temps real i amb rigor s’hi ha d’afegir altres productes amb molt èxit entre l’audiència, com per exemple, els articles d’opinió que publiquen diàriament els diferents col·laboradors del diari.
Apostes informatives
Per acabar-ho d’arrodonir, ElNacional.cat ha fet diferents apostes informatives que, més enllà del seu èxit d’audiència, l’han consolidat com el mitjà digital de referència a Catalunya. Un exemple d’això és la recent creació de Focus ON, un espai d’anàlisi econòmic que es presenta en format text i videopòdcast i que tracta d’un sector concret de l’economia i l’empresa catalana. En el seu primer episodi, es va abordar el moment per què passa el sector audiovisual català. I és que l’altra gran aposta empresarial del grup que edita ElNacional.cat és l’ascens, precisament, de la seva branca audiovisual, així com de FrameCreative Media, la productora audiovisual del mateix grup que publica el diari. En l’àmbit de les productores, a més, en els darrers mesos s’ha arribat a un acord estratègic amb Crisàlide, l’empresa que actualment produeix el Que no surti d’aquí de Catalunya Ràdio, així com els pòdcasts Club Tàndem i Loft, disponibles al 3cat.