Els grans plans d'Elon Musk per Twitter no deixen de fracassar. Després que l'acomiadament massiu de què presumia abans d'arribar a la direcció de la companyia li hagi jugat en contra i presumiblement li acaba sortint car, el seu gran projecte fa figa. Sota el pretext de "donar el poder al poble" Musk va tirar endavant la iniciativa que Twitter Blue, un mode de pagament pel qual qualsevol podria tenir el tic blau d'usuari verificat si es pagaven 8 dòlars. Només en dos dies, els usuaris fent-se passar per grans marques i figures públiques van obligar a l'empresa a retirar aquest servei. Tanmateix, Musk està disposat a tornar a ensopegar amb la mateixa pedra i ha informat que tornarà a llançar aquest servei en uns dies. "Tindrem el rellançament de la Verificació Blava el 29 de novembre per assegurar-nos que sigui el més sòlid", ha afirmat en un tuit.
Usuaris i experts havien advertit a Musk sobre el perill que qualsevol pogués optar a tenir un tic blau, però el multimilionari va fer cas omís. Seguint totes les prediccions, en quant es va poder pagar en alguns països per tenir la verificació centenars d'usuaris van córrer a fer-se passar per polítics, famosos i empreses. Aquestes darreres són les que s'han endut el cop més dur. Per exemple, la farmacèutica Eli Lilly va ser suplantada per un altre usuari que va tuitar: "Estem emocionats d'anunciar que la insulina serà gratis ara". Aquest tuit amb el mateix nom de la marca, la mateixa imatge, el verificat, però sense pertànyer a l'empresa li ha costat a Eli Lilly la caiguda del seu valor en borsa. Concretament, ha perdut 14.000 milions de dòlars.
Altres empreses com Nintendo o polítics com George W. Bush van viure situacions similars, amb un cost menor al d'Eli Lilly. Tot plegat va desembocar en un cas que encara va espantar més als anunciats de Twitter, alguns dels quals feia temps que s'havien retirat. Per solucionar aquest caos Musk va optar per dues vies. La primera, retirar Twitter Blue del mercat per millorar-lo i tracta de tornar-lo a llençar. La segona, crear una etiqueta gratuïta que serveixi per destriar quins comptes amb tic blau són reals o no. És a dir, Elon Musk aposta perquè la gent pagui pel tic blau i creu un nou tic gratis sota el nom "Oficial". De manera, que fins ara, tot aquest caos i pèrdua de diners no sembla dur enlloc, caldrà veure la nova versió d'aquest servei esperada per al 29 de novembre.
Twitter perd més anunciants
Més anunciants estan optant per apartar-se de Twitter al mig del caos que viu la xarxa social des que va ser adquirida fa dues setmanes pel multimilionari Elon Musk. Omnicom -de les cases publicitàries més grans del món i que representa marques com McDonald's, Apple o PepsiCo- ha recomanat als seus clients que deixin de comprar anuncis a la plataforma.
Anteriorment, altres gegants del sector ja havien recomanat als seus clients deixar temporalment d'anunciar-se a Twitter i diverses grans empreses havien paralitzat la seva publicitat a la plataforma, sobretot per la incertesa al voltant de la deriva que podia prendre la xarxa social per les promeses de Musk de donar prioritat a la llibertat d'expressió per sobre de la moderació de continguts.