L’emergència educativa s'estén ara al gran Penedès, després què el ple municipal de l’Hospitalet declarés l’emergència educacional el passat 27 de febrer. Un total de 80 escoles públiques del Garraf, l’Alt i el Baix Penedès han presentat una carta al Departament d’Educació per advertir que estan treballant en situació “d’emergència educativa” i per exigir que es destinin recursos per revertir aquesta situació. “Tenim un sistema públic que s’aguanta per la bona voluntat dels mestres i equips directius”, recull la carta adreçada a la consellera Anna Simó, lliurada aquest dijous al matí, de la que ha informat l’ACN.
El crit d’alerta dels municipis, per la precarietat que viuen les seves escoles, s’escampa com una taca d’oli. Després que l’Hospitalet denunciés, amb el vot favorable de tots els grups municipals, la situació que pateix la seva comunitat comunicativa, ara han estat els equips directius signants de les 80 escoles del gran Penedès els que retreuen al Departament que no estigui donant prou resposta davant la inclusivitat i la diversitat que hi ha als centres: “Ens trobem fent front als problemes d’avui amb els recursos de fa 25 anys”. Les escoles demanen una reunió amb la consellera Anna Simó per afrontar les seves peticions.
La gran preocupació de les escoles
La carta enviada la signen 80 de les 94 escoles que estan integrades en les tres comarques i en ella mostren a la consellera Simó la seva “gran preocupació” pel panorama educatiu de Catalunya, tot lamentant que el sistema públic “no és capaç de fer front a les realitats de la societat actual i que hi ha a les aules”. Acusen el Departament de “saber-ho”, però fer-ne cas omís.
En aquest sentit, a la carta consultada per l’ACN recriminen l’aprovació de la LEC el 2009 i del decret d'escola inclusiva del 2017 per atendre la diversitat de les escoles, però “sense tot allò que es necessita”. “El Departament sap que la societat ha canviat, que els reptes són nous, complexos i diversos, i que cal fer-hi front”, apunten, tot ressaltant que els “preocupa” especialment que “tot i saber la realitat que es viu a les escoles, s’incompleixin les lleis sistemàticament any rere any”.
Les direccions reclamen més diners públics per poder disposar de més docents, per abaixar les ràtios i per disposar de més especialistes, com logopedes, psicoterapeutes o infermeres “per fer front a les situacions complexes que hi ha a les escoles”. “Només així podrem atendre de manera digna i justa tot els infants”, asseguren.