Tres setmanes després del fatídic últim viatge del Titan, el submarí propietat de la companyia OceanGate que feia viatges al fons marí per veure les restes del Titanic, una de les persones que van embarcar-se en una expedició prèvia al del fatal accident, ha revelat la macabra xerrada preparatòria amb la qual l'empresa posava al corrent els passatgers. Bill Price, un exitós home de negocis, ha relatat a The New York Times els gràfics exemples amb els quals OceanGate il·lustrava una possible implosió del submarí. 

OceanGate ha posat fi a les seves activitats només dos anys després de néixer, a conseqüència del tràgic accident en el qual cinc persones van perdre la vida, després de pagar 250.000 dòlars per poder observar en primera plana la carcassa del transatlàntic més famós del món. Les víctimes, el milionari pakistanès Shahzada Dawood i el seu fill Suleman, de 19 anys; els exploradors Paul-Henri Nargeolet, francès, i Hamish Harding, britànic; i el conseller delegat de la mateixa empresa, Stockton Rushla, van rebre una detallada explicació sobre què passaria en cas que el submarí fes implosió. 

Una llauna de refrescos per il·lustrar el pitjor escenari possible 

Segons Price, durant la reunió prèvia al viatge, des de l'empresa, a banda de firmar un contracte en el qual s'esmentava la possibilitat de morir fins a tres vegades només a la primera pàgina, també oferien una explicació visual sobre què passaria en el pitjor dels casos. Per fer-ho, aixafaven una llauna de refrescos amb un mall, que la deixava completament destrossada; perquè els passatgers entenguessin la força que requeriria una catàstrofe així, van dir que la pressió seria tan forta com si 100 elefants trepitgessin el peu d'una persona. 

EuropaPress 5316163 sumergible titan oceangate (1)
El submarí Titan havia patit alguns errors en viatges anteriors | Europa Press. 

El Titan estava fabricat amb materials que tots els experts asseguren no estan fets per suportar pressions de la magnitud de les que es viuen a aquelles profunditats. El titani i la fibra de carboni, els compostos principals de la nau, amb el pas de diverses expedicions, van patir un fenomen anomenat "delaminació", que provoca la separació de les capes de reforç. Aquesta circumstància, unida a la forta pressió submarina, va provocar una implosió instantània que va posar fi a la vida de tots els passatgers en menys d'un segon. 

Demanda per part dels familiars 

Malgrat els contractes, que detallaven que els tripulants renunciaven a qualsevol demanda en cas de morir, els familiars de les víctimes no ho han deixat córrer. La possibilitat que hi hagi hagut una greu negligència pot anul·lar aquesta clàusula, i un comitè d'experts, juntament amb la Guàrdia Costera dels Estats Units i les autoritats del Canadà, estan investigant les causes exactes d'aquest terrible accident.