La Española ha llançat Olimole, el primer guacamole elaborat amb olives. Segons ha informat aquest dimarts la companyia, aquest dippeo combina tradició i innovació en substituir el principal ingredient d'aquest clàssic mexicà, l'alvocat, per un altre de tan arrelat a la gastronomia espanyola: l'oliva.

Per això, l'empresa explica que "el nou producte, que dóna un toc mediterrani al guacamole, tot i mantenir l'essència de la textura i el sabor, constitueix una aposta per l'autòcton". Amb aquesta novetat, que es pot trobar al lineal de refrigerat, juntament amb el guacamole, La Española indica que se suma a la tendència creixent en el consum de snacks "cada vegada més saludables per a l'aperitiu, alhora que aporta una visió diferent d'una recepta plenament integrada a la societat espanyola. D'aquesta manera, ofereix una nova alternativa saludable per a l'aperitiu mantenint la seva aposta per l'oliva, un dels productes locals per antonomàsia a Espanya.

“L'Olimole és el guacamole d'aquí. L'objectiu és oferir als consumidors una alternativa al guacamole tradicional, afegint aquest toc tan característic i mediterrani de la nostra gastronomia: l'oliva. En la seva acurada elaboració, l'Olimole inclou ingredients com all, ceba, suc de llimona, sal i coriandre, jalapeny que recorden el guacamole típic. L'element diferencial rau a les olives, producte local i marca de la casa de la Española”, va assenyalar Sergio Alberola, director general de La Española.

La companyia afegeix que el 90% dels consumidors que han provat la recepta de l'Olimole el percep com a “un producte únic”, segons una enquesta elaborada per l'agència d'estudis de mercat Origin Insights per a La Española. En aquest mateix estudi, un 75% de consumidors destaca principalment el sabor intens a oliva, així com la textura cremosa i suau. De la mateixa manera, un 90% ho percebia com “un producte local”.

Espanya és un dels principals consumidors d'aperitius a Europa, amb una despesa que arriba als 57,5 ​​euros per càpita a l'any, tal com recull l'informe 'Un país de pica-pica', elaborat per Sigma Alimentación. A aquesta dada s'hi afegeix el creixent interès per les alternatives saludables: un 14,8% de la població mostra el seu gust per seguir una dieta sana, segons la consultora Kantar.

En aquest sentit, Alberola assegura que “la creixent preferència per opcions saludables en el consum de snacks és una tendència clara al mercat. Les olives són un aperitiu que ha persistit en el temps per nombroses raons. A més del seu característic sabor i les seves propietats antioxidants, és un producte consumit a tot el país, i és molt representatiu de la nostra cultura a nivell local i global. Per això hem decidit anar un pas més enllà i integrar el nostre producte estrella, l'oliva, en un format innovador”.