ToyBoys, SugarDating, SugarDaddies, SugarBaby, SugarMama... descriuen tot un conjunt de situacions que es poden trobar a la web SugarDaters, una de les principals webs de sugardating del món. Fent un anàlisi entre els seus perfils ha descobert que Espanya és el segon país europeu amb més ToyBoys (36,82%) i el tercer amb menys SugarMama (0,74%). Els SugarDaddies representen el segon percentatge més baix d'Europa (11,78%). El 50,66% dels usuaris espanyols de la plataforma és SugarBaby.
"Sí que hi ha dones buscant nois joves però per desgracia hi ha gent que pensa que sortir amb un noi jove és com contractar un gigoló", explica la cap de màrqueting de SugarDaters, Alexandra Olariu. "Això no és així. Els joves venen sense drames, estan plens d'energia i sempre estan disposats a donar un missatge després d'una dura setmana de feina".
Però, per què hi ha tanta demanda de ToyBoys? Segons explica Olariu, "hi ha dones amb 40, 50 i fins i tot 60 anys, divorciades o solteres que no troben parella perquè 'els bons' ja estan agafats. I, els que no ho estan, tenen fills d'altres matrimonis o altres preocupacions. Les dones en aquesta situació que fan servir SugarDaters tenen més confiança perquè reben tants missatges que és impossible respondre'ls tots. Els joves les fan sentir desitjades de nou i els tornen les ganes de passar-ho bé".
Els rols
Les relacions són un misteri. Uns pensen que els rols de poder en una parella són una cosa caduca o passada de moda. D'altres és el que esperen d'una relació, ser dominant o submís. El que és ben cert és que les etiquetes encara marquen i molt les relacions. Igual que la societat, que de fet, és qui les posa.
En aquest context, doncs, què és exactament ser un o una SugarDaddy o SugarMama? Aquest rol el triarien, segons els creadors de la web, persones madures, amb èxit i generoses que tenen la seva vida sota control. "Ells poden ser un mentor experimentat, una companyia emocionant o un company per a tota la vida", expliquen, i hi afegeixen que és exactament igual que "una parella normal, però amb diners".
I els SugarBabes i els ToyBoy? Es tracta, segons Sugardating, de persones sofisticades i encantadores que ofereixen una companyia "significativa, agradable i emocionant al seu SugarDaddy o Mama i que esperen ser mimats amb experiències i productes".
Què passa als altres països?
L'enquesta feta per la mateixa web exposa que els Països Baixos són el país amb més SugarBabies (69,79%) a la recerca d'una vida millor. Pel que fa a SugarDaddies, Dinamarca és el país amb un nombre més important (46,71%). Finlàndia és el país líder en SugarMama (1,63%). I Portugal és el país europeu amb un percentatge major de ToyBoys, un 39,37%.