Si el teu fill ha posat a la carta als Reis d'Orient un assecador nou de cabells, la teva germana un petit calefactor o saps que als teus pares els hi vindria genial una nova rentadora, que la que tenen ja no fa net la roba com abans, espera't per anar a comprar tots aquests electrodomèstics fins a l'1 de gener. Amb el nou any també entraran en vigor noves normatives, entre les quals destaca la modificació de la Llei General per la defensa de consumidors i usuaris. Aquesta té com a gran objectiu augmentar la sostenibilitat d'articles com els productes electrònics.
Per aquest motiu, des d'aquest dissabte 1 de gener, aquesta mena d'aparells tindran un any més de garantia: el termini passarà de dos a tres. Així, hi ha una gran diferència a l'hora de comprar un producte elèctric avui 30 o demà 31, quan la nova llei encara no haurà entrat en vigor, i esperar fins a partir de dissabte 1 de gener. Si el compres avui, la seva garantia duraria fins dia 30 de desembre del 2003, mentre que si t'esperes, per exemple, fins dimarts que ve, aquesta no caducarà fins al 4 de gener de 2025.
Més canvis
A banda d'aquest any addicional de garantia, la llei també duplica el període de temps durant el qual els fabricants estan obligats a garantir l'existència de peces i un "servei tècnic adequat" per arreglar els productes. A més, tampoc es podrà augmentar el seu preu en aplicar-los a les reparacions.
Si fins ara els fabricants estaven obligats a tenir aquests materials durant els cinc anys posteriors a la data en què es van deixar de fabricar, ara els hauran de proporcionar fins a deu anys després. Amb la modificació, fins i tot si comprem un producte el dia en què aquest es deixa de fabricar, hauríem de poder-lo arreglar fins deu anys més tard.
Període de prova
Un altre dels elements que canvi és el temps de prova, és a dir, aquell període durant el qual el consumidor no ha de demostrar la manca de conformitat amb el producte. En el seu cas, aquest passa dels sis mesos actuals fins a dos anys a partir de l'1 de gener, és a dir, d'aquí a dos dies. Per tant, si l'aparell no s'ajusta al que s'havia descrit, no té la qualitat que el consumidor esperava o no compleix amb les funcions que se suposen a un producte de les seves característiques, el comprador podrà escollir una reparació o una substitució del producte sense cost addicional durant els dos anys posteriors a la compra.
A la imatge principal, un assecador de cabells / Pixaby