El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha afirmat que s'ha aconseguit un "acord polític" amb ERC, Junts, PSC i la CUP per exigir un nivell mínim de B2 de català a taxistes i VTC. Així ho ha dit després de la reunió que ha mantingut aquest dijous amb les forces polítiques al Parlament, però ha subratllat que aquest "principi d'acord" està condicionat a l'aprovació dels pressupostos del Govern. Álvarez ha explicat que s'ha demanat que al sector se l'inclogui en el Pacte Nacional per la Llengua, "igual que la sanitat", i ha indicat que ho estudiaran. El membre de l'organització també ha detallat que s'ha pactat incloure en la normativa imposar sancions per "mala praxis" dels taxistes.
Un sector on es parla poc català
L'organització assenyalava a principis de mes en un comunicat, que mentre que en un futur immediat els mestres d'escola pública hauran de comptar amb el certificat C2 i els sanitaris el C1 per consolidar les seves posicions a l'ICS, el taxi compta amb "una gran part del sector que ni tan sols és capaç d'entendre el català, com tampoc de parlar-lo". En l'actualitat, el nivell de certificació de llengua catalana que es requereix per obtenir la credencial de taxista és el B1, un "nivell bàsic que no es correspon amb la garantia dels drets lingüístics dels usuaris catalanoparlants que usen el taxi a casa nostra", segons Élite Taxi.
L'entitat afegeix que "el sistema d'examinació, amb escàs poder supervisor, ha estat propens al frau i la falsificació de certificats". És per això que sol·liciten que pugi a B2 el nivell de certificació de llengua catalana, corresponent al nivell intermedi. A diferència del B1, "el B2 ha de garantir poder fer servir el català en un ampli ventall de situacions de comunicació amb un cert grau d'independència lingüística", defensen.
Élite Taxi i l'MWC
El sindicat Élite Taxi va anunciar aquest dimecres que el sector estarà "al 200%" al Mobile World Congress (MWC), que se celebra la setmana que ve a Barcelona, després d'haver anunciat que han aconseguit un principi d'acord que recull les principals reivindicacions del sector. Élite Taxi havia dut a terme inicialment una consulta vinculant entre els seus afiliats, on un ampli nombre de membres havia apostat per mobilitzacions, per decidir si dilluns que ve començaven les protestes, un dia de gran afluència a l'aeroport per la cita tecnològica, si no se n'atenien les demandes. Després del principi d'acord, el sindicat va manifestar que el compromís del sector amb l'MWC "és total", i que estan segurs de l'èxit d'aquesta nova edició.