El primer networking del sector tecnològic i digital de la Catalunya Central ha estat tot un èxit. Propietaris de petites i mitjanes empreses de la zona s'han trobat a la sala d'actes de l'hotel Els Noguers de Manresa amb motiu de la taula rodona organitzada per la consultoria digital Orvit Digital en col·laboració amb el centre formatiu Cidet Manresa, el projecte Digitalitzem-nos, el domini.cat i ElNacional.cat com a media partner.

Manresa ha acollit el primer networking del sector tecnològic i digital de la Catalunya Central

 La taula rodona ha comptat amb ponents de molt nivell. Han intervingut  Alexa Moseguí, senior Computer Vision Engineer a Near Space Labs, Dani Camarero, SEO Manager a Media Markt,  Jordi​​​​​​​ Solà, Cofundador de Cubus Games i Pau Virós, B2B Ecommerce Manager a l'Abacus.

L'acte ha començat amb un repàs dels avenços digitals més importants viscuts aquest 2023 per part de Gemma Fontané, cofundadora d'Orvit Digital. Concretament, ha esmentat el ChatGPT, l'eina d'intel·ligència artificial (IA) de Google (Gemini), el llançament de Google Analytics 4, l'adquisició de Twitter per part del multimilionari Elon Musk i el metavers. I Jordi Badrenas, l'altre cofundador d'Orvit Digital, ha detallat quines es preveu que siguin les tecnologies que impactin amb més força enguany. Ha assenyalat Sora, l'eina d'IA que crea vídeos, les GPT's, que permeten crear eines digitals personalitzades mitjançant IA o les ulleres de realitat virtual.

02 Networking Digital Manresa
 

Si bé durant la taula rodona s'ha parlat de diferents temes, la irrupció de la intel·ligència artificial ha estat el més tractat. Sobre aquesta qüestió, Camarero ha assegurat que és certa la màxima que diu que la IA no et prendrà la feina, sinó que ho farà qui millor la sàpiga fer servir. En canvi, per a Virós, la IA no substituirà feines, sinó que canviarà la forma de fer-les. Alhora, Solà ha alertat que encara queda molta feina per fer en el camp de la certificació dels productes generats per IA com per exemple imatges o vídeos. I és que, a parer seu, caldrà desenvolupar eines que ens permetin diferenciar què ha estat creat amb IA i què per una persona. I és que cada vegada l'obra de la IA és més reeixida i s'apropa més al que una persona pot crear. I Moseguí, com Solà, ha llançat una advertència: "la intel·ligència artificial impactarà en l'educació, i això és un repte que tenim".

La intel·ligència artificial ha estat present en tot moment en la conversa entre els participants de la taula rodona

Un altre tema que ha despertat interès han estat els reptes que haurem d'afrontar com a societat a conseqüència dels progressos tecnològics. Virós ha estat molt clar: "Cal que tinguem un debat ètic per a la utilització de la intel·ligència artificial". La resta de ponents ha reaccionat a les paraules de Virós amb gestos d'aprovació. Moseguí ha sumat un altre repte, la ciberseguretat. Per a ella, creixement tecnològic també vol dir més perill cibernètic. És per això que caldrà que la societat prengui consciència de com és d'important la ciberseguretat. Per si no fos prou, a tots aquests desafiaments, Camarero hi ha sumat el que és, potser, el repte més gran de la societat del nostre temps, la sostenibilitat. I és que, segons ha explicat, la IA té un gran impacte en el medi ambient.

Els protagonistes de la taula rodona també han parlat sobre l'avenir del màrqueting digital. Per exemple, Moseguí, ha assegurat que el futur està a Tik Tok. La gent voldrà saber a qui compren, quin relat hi ha rere el producte i rere l'empresa venedora. I això es pot explicar molt fàcilment a través de Tik Tok. I Solà ha remarcat que, en lloc de primar l'especialització, les empreses cercaran perfils de treballadors que sàpiguen fer servir com més eines digitals millor. Això té molt sentit tenint en compte la multitud d'eines diferents d'IA que estan naixent. 

La intel·ligència artificial pot ser un gran aliat per combatre el canvi climàtic o un accelerador d'aquest

Per acabar la xerrada, han donat consells als empresaris sobre el procés de digitalització. Tots ells han coincidit a afirmar que el més important és saber què es vol aconseguir i després saber trobar la tecnologia que millor s'adapta a les necessitats de l'empresa i a la seva realitat.

    

Una oportunitat única per a petites i mitjanes empreses

Un cop acabada la taula rodona, s'ha habilitat un espai de networking amb begudes i menjar perquè els empresaris i experts del sector digital puguin conèixer-se, teixir noves aliances i compartir coneixement. Sens dubte, una oportunitat única per a petites i mitjanes empreses per progressar en la seva digitalització. 

03 Networking Digital Manresa
 

Finalment, els empresaris assistents han tingut accés a 15 minuts de consultoria gratuïta amb experts digitals sobre SEO, SEM i Analítica (Gemma Fontané), programació web (Xavier Bordes) i disseny (Erika Escudero).