La tardor ha posat el punt final a la temporada de festivals d'estiu, les cites musicals més multitudinàries i de més envergadura de l'any que mobilitzen milions de persones cada edició i suposen un important retorn a nivell econòmic per a les ciutats on se celebren.
Aquesta temporada 2024 ha estat marcada per un compromís més gran de la majoria d'aquests festivals amb la reducció de la seva empremta de carboni, un dels grans reptes del sector. En aquest sentit, aquest any s'ha format una iniciativa pionera: el segell d'una aliança estratègica de sis de les promotores musicals més importants del país (Avanci Music, Bring the Noise, Centris, Therow, The Music Republic i Sharemusic!) que van firmar un acord amb Repsol per impulsar solucions multienergia i reduir l'empremta de carboni en els 77 esdeveniments celebrats tot l'any per tota la geografia. Entre ells destaca TheRow Town que va donar el tret de pistola a la temporada i després d'ell, altres grans trobades com I Love Reggaeton, Love the 90's, FIB, BBK, Sorral Sound, theRow, O són de Camiño, el cicle musical Marenostrum Fuengirola o el Brava Fest que va posar el tancament a l'estiu.
Gràcies a aquest acord, aquests festivals estivals han reduït un total de 840 tones d'emissions de CO₂ amb la posada en marxa de diverses iniciatives com l'ús de més de 300.000 litres de combustible 100% renovable que han fet servir per alimentar instal·lacions de so, pantalles, camerinos, així com donat suport als més de 600 artistes i al voltant de 400 hores de música en viu que han ofert aquests festivals. Un combustible, que es fabrica a partir de residus orgànics com l'oli de cuina utilitzat, i que suposa una reducció del 90% d'emissions netes de diòxid de carboni en comparació amb el combustible d'origen mineral.
A l'ús d'aquest combustible renovable s'han unit altres iniciatives de Repsol per obtenir fonts d'energia més sostenibles com la instal·lació de panells solars per proporcionar energia per a il·luminació, àrees d'entreteniment SUN&PLAY o recàrrega gratuïta dels telèfons mòbils per als assistents.
Una altra part fonamental ha estat l'aposta per l'economia circular: s'han recollit milers de litres d'oli utilitzat dels foodtrucks dels festivals per reutilitzar-lo i convertir-lo posteriorment al seu torn en combustible 100% renovable.