Bones notícies per al diari ElNacional.cat. El passat mes de febrer, el diari digital el van consultar 2.728.385 usuaris únics, és a dir, un 19% més d’audiència que el mes de gener. Així es desprèn de la llista que mensualment publica l’auditor OJD i que estableix un rànquing de mitjans més consumits en català. És un detall menor, però aquest increment és encara més significatiu tenint en compte que el mes de febrer va tenir tres dies menys que el de gener. Aquesta és una de les millors dades d’audiència de la història del diari, que aquest mes de març ha complert nou anys.
Amb aquest volum de lectors, ElNacional.cat es distancia dels altres mitjans digitals publicats en català. El seu immediat perseguidor, Rac1.cat, s’ha quedat amb 1.721.539 usuaris únics. El portal informatiu de l’emissora del Grupo Godó (i que inclou els usuaris que escolten la ràdio per via digital) ha patit una davallada del 15% respecte al mes de gener, de manera que el forat entre el primer i el segon és ja de més d’un milió d’usuaris únics. En tercer lloc se situa la versió digital del diari Ara, que no arriba al milió i mig (1.465.432). Més avall hi trobem el Punt Avui (8è, amb 576.122) o El Periódico.cat (13è, 277.825).
En un altre dels paràmetres que es tenen en compte en el mercat de les publicacions digitals, el de pàgines vistes, ElNacional.cat també treu molt bona nota aquest mes de febrer: en total en van ser 27 milions, és a dir, de mitjana, es van visualitzar prop d’un milió de planes cada dia. Un dels principals èxits d’aquest lideratge indiscutible és la pluralitat d’oferta de continguts que publica ElNacional.cat, ja que és el mitjà de referència en informacions polítiques i socials, però també en premsa rosa (En Blau), de successos (El Caso), cultura (Revers), gastronomia (La Gourmeteria) i esports. També té una comunitat de lectors molt fidel la secció d’opinió, amb una plantilla d’una trentena llarga de les firmes més destacades del país.
El mateix grup empresarial publica també el diari especialitzat ON ECONOMIA, que, al seu torn, té una plataforma ON-IA, líder en la informació relacionada amb la intel·ligència artificial. El mateix conglomerat empresarial inclou la productora audiovisual FrameCreativeMedia, que recentment ha produït formats com “Moments clau de la història de Catalunya”, que es poden veure a la plataforma SuperCampus del 3cat. A més, fa uns mesos ha segellat una aliança estratègica amb la productora especialitzada en continguts juvenils Crisàlide. Aquest no és l’únic acord empresarial de les últimes setmanes. Ara fa uns dies, ElNacional.cat ha signat un conveni amb el gegant d’IA Perplexity. Després d'El País, Der Spiegel o Los Angeles Times, ElNacional.cat s’ha convertit en el primer mitjà de comunicació català que passa a formar part del panell de publicacions d’aquest assistent d’intel·ligència artificial. El diari podrà disposar d’eines que optimitzaran la cerca d’informació, mentre que Perplexity podrà nodrir-se de les informacions publicades per afinar el seu motor de cerca en català.