"Amant de la muntanya" o "fanàtic de la lectura", són algunes de les frases que s'utilitzen per lligar en xarxes socials o en aplicacions. Però com es lliga? Quin tipus de contingut es comparteix? Quines fotografies es trien? Els usuaris espanyols de portals i aplicacions per lligar són els tercers que més recorren a les fotografies de perfil lleugeres de roba, per darrere dels australians i dels italians. Així ho explica l'estudi Fotos de perfil 2020/2021: ¿Qué enseñan los solteros online? que ha elaborat el comparador Solteros.es després d'analitzar més de 22 milions de fotos de perfil d'usuaris de pàgines per lligar online de més de 16 països diferents. Per recollir aquestes dades s'ha fet servir la intel·ligència artificial i un algoritme d'aprenentatge profund que ha examinat més de 6.000 característiques.
Així, una de les conclusions és precisament que Espanya ocupa el tercer lloc a nivell internacional en relació a la freqüència amb què els usuaris fan servir fotos en bikini, banyador, roba interior i fins i tot despullats als seus perfils per lligar. Aquesta és l'opció que tria ni més ni menys que el 8% dels solters espanyols, davant del gairebé 10% d'Austràlia o Itàlia. Un fet estrictament relacionat, segons diuen els experts, amb el fet que Espanya ocupa el segon lloc a l'hora de pujar fotos amb cales o platges de fons, amb un gairebé 11% dels usuaris. De fet, en un terç de les imatges hi apareix el mar o un lloc pròxim.
Viatjar i descobrir noves cultures sempre és interessant. I una persona inquieta, normalment, desperta cert interès. Una estadística que lideren els espanyols és precisament la de sortir acompanyats de monuments històrics, que sumen gairebé el 15% del total de les imatges analitzades, molt per davant dels italians que també les fan servir per lligar. Els monuments més utilitzats són la Torre Eiffel, el Palau de Westminster i el Coliseu. L'Alhambra ocupa el quart lloc.
Els selfies, però, també tenen un paper important. Una de cada cinc imatges compartides ho és.
Més homes que dones
Qui lliga més per internet, els homes o les dones? La pregunta és difícil de respondre però el que queda clar és que el 64% dels perfils corresponen a homes i un 36% a dones. En relació a l'edat, més del 45% es troben entre els 25 i els 34 anys, mentre que els usuaris entre 18 i 24 anys representen un 27% del total. Els usuaris que tenen entre 35 i 44 anys, són el 21%.
Qui comparteix què?
Segons l'estudi, el prototip d'usuari masculí té barba i un de cada deu casos opta per ensenyar o bé ulleres o bé múscul en les fotos. A més, en els seus perfils hi predominen les aficions per els esports de risc, cotxes de luxe o begudes. En el cas de les dones, hi ha un afany per exhibir una llarga cabellera i també hi predominen les somriures.
Una cosa que coparteixen ambdós perfils és sortir amb les seves mascotes, sobretot gossos, que són protagonistes en un 75% de les imatges.
Més curiositats de l'estudi
L'informe també deixa entreveure que tant homes com dones comparteixen fotografies del que mengen. La carn, els xurros i els pastissos són els preferits. La beguda més popular és, de llarg, la cervesa, concretament, 166 vegades més que l'aigua i 4 vegades més que el vi.