Amb atacs cada cop més comuns contra els radars físics, perseguir els conductors que salten els límits de velocitat s'ha convertit en un malson a França. Per això, el govern francès ha decidit instal·lar radars en vehicles particulars amb l'objectiu d'augmentar les sancions.

Des de les associacions de conductors no es mostren partidaris d'aquesta iniciativa, que portaria als carrers francesos 450 radars d'última generació en moviment i que podrien arribar a posar fins a 53 milions de multes cada any, segons el diari Le Parisien.

Com funcionen els radars en vehicles particulars francesos?

Radars d'última generació s'instal·laran en vehicles no policials per tal que els conductors infractors no puguin identificar els controls. Aquests cotxes circularan durant sis hores diàries per un trajecte fix, passant per les zones que concentren més accidents. S'encarregaran de fer-ho algunes empreses privades seleccionades en una licitació del govern francès i que rebran una remuneració fixa de 1.500 € independentment de les sancions que imposi cada vehicle. 

Carreteras   Unsplash

El govern francès ha decidit instal·lar radars en vehicles particulars amb l'objectiu d'augmentar les sancions. / Unsplash

Aquest sistema de radars en vehicles particulars ja va ser testat a Normandia durant el 2018 i posteriorment es va incorporar també a la Bretanya. Tot i això, al llarg d'aquest 2021 s'estendrà en vuit regions més per arribar als 200 vehicles, segons han indicat les autoritats viàries, i ha recollit Efe. No serà fins al 2023, però, que la mesura arribi a tota França, amb gairebé 500 radars.

Queixes de les associacions

Des de les associacions d'automobilistes no veuen amb bons ulls aquesta mesura, ja que consideren que deixa més desemparats els conductors a l'hora de reclamar les sancions. Ho valoren com una privatització dels controls de velocitat i no creuen que pugui posar remei a la sinistralitat a les carreteres.

El govern francès, en canvi, ho planteja com una opció per alliberar les patrulles policials i poder centrar-se així en altres controls com els d'alcoholèmia.

 

Imatge principal: Un conductor circula per la carretera. / Arxiu Why Kei - Unsplash