La Generalitat ha aprovat una nova partida de 37,6 milions d'euros per ampliar la xarxa de tramvia entre les Glòries i Verdaguer. L'aprovació permet a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) licitar les obres després que el 21 d'abril ratifiqués el conveni amb l'Ajuntament de Barcelona. Es preveu que les obres comencin la tardor del 2021, segons recull Europa Press.
Es destinaran 32,6 milions d'euros a la creació d'infraestructures i sistemes i 4,9 milions per material mòbil, que permetrà instal·lar la infraestructura ferroviària.
El nou tram ocuparà 1,80 quilòmetres i comptarà amb tres noves parades: Verdaguer, Sicília i Monumental. La principal novetat de la nova part de la xarxa de tramvia és que el vehicle circularà sense catenària.
Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, ha valorat positivament l'aprovació de la partida i la considera: "un pas endavant en l'aposta pel transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona", segons publica Europa Press.
S'estima que la primera fase de les obres durarà 22 mesos. Per altra banda, l'Ajuntament i l'ATM s'han compromès a finalitzar la projecció de la segona fase i aprovar-la a temps perquè les obres del tram Francesc Macià-Verdaguer puguin començar quan finalitzi la primera.
L'aportació de l'Ajuntament
Per la seva banda l'Ajuntament de Barcelona es farà càrrec de la urbanització de l'avinguda Diagonal. El projecte està aprovat i suposa una despesa de 34,8 milions d'euros per un tram d'un quilòmetre i mig, aproximadament uns 77.000 metres quadrats.
La reforma també preveu reorganitzar l'ús del tram de l'avinguda, especial pel que fa a la circulació del tràfic motoritzat. L'Ajuntament segueix apostant per ampliar l'espai per a vianants, bicicletes i àrees verdes, però tenint en compte l'espai necessari per futures obres del tramvia.
Aquesta inversió se suma als 21,4 milions d'euros invertits per la urbanització del recorregut del tramvia entre el carrer Castillejos i Badajoz. En les obres també s'inclou l'intercanviador de diversos transports públics davant del Museu del Disseny i les connexions provisionals de línies de tramvies a la plaça de les Glòries.