Les víctimes de la tragèdia de Germanwings es neguen a acceptar l'acord d'indemnització que ofereix Lufthansa perquè això representaria "eximir la companyia de tota responsabilitat". A aquesta queixa se li suma el fet que l'empresa d'aviació negocia amb cada família la quantitat per separat i, per exemple, dins d'una mateixa associació catalana en què hi ha 46 famílies afectades, cadascuna ha rebut una proposta d'una quantitat diferent segons la situació personal de la víctima.
El que volen evitar els familiars i els advocats és que Lufthansa protagonitzi un paper passiu en el cas de l'accident perquè, tal i com comunicava l'informe presentat ahir per l'Oficina d'Investigacions i Anàlisi per a la Seguretat de l'Aviació Civil de França (BEA), el sinistre es podria haver impedit si els metges haguessin informat de l'estat de salut del pilot.
"No es tracta d'un accident. Ho qualifiquem de sinistre per no anar més enllà". Així ha criticat avui Lourdes Bonet, membre de l'Associació d'Afectats pel Vol Germanwings GWI 9525, les recomanacions que la BEA va fer públiques ahir perquè, al seu judici, "calen mesures legislatives" que siguin d'"obligat compliment".
Bonet s'ha mostrat desanimada en declaracions a Catalunya Ràdio, perquè aquestes recomanacions "no són suficients" per cobrir les esperances que tenien els familiars d'evitar nous sinistres. L'informe aconsella aixecar el secret mèdic quan els pilots tinguin problemes psicològics, així com intensificar els controls.
Pel portaveu del Col·legi Oficial de Pilots de l'Aviació Comercial (COPAC) tot això és veritat en certa manera perquè sí que "és cert que estem més controlats", però també ho és que "hi ha pilots que són autònoms" perquè són contractats per brokers i la Seguretat Social no sap quina és la professió d'aquesta persona, per tant, "és molt difícil aquest tipus de control".